Data wpisu: 31.03.2015

Polacy lubią oglądać reklamy w sieci? Te na pewno

Reklamowe perełki trafiają do nas z zaskakującą regularnością, co ma swoje przełożenie na ich popularność w dodatkowych kanałach dystrybucji. Serwis YouTube przeanalizował, które spoty reklamowe umieszczone w jego zasobach cieszyły się największym wzięciem wśród polskich użytkowników. Mamy dla Was to zestawienie.

Jak YouTube mierzy popularność reklam?

YouTube na bieżąco analizuje popularność umieszczonych w serwisie reklam dzięki narzędziu YouTube Ads Leaderboard. Jest to ranking ustalany w oparciu o dane na temat zaangażowania użytkowników – nie tylko liczbę odtworzeń, ale też procentowy udział odtworzeń w ruchu płatnym w stosunku do bezpłatnego.

Co ważne, w zestawieniu znajdują się wyłącznie reklamy będą elementami kampanii zaplanowanych w serwisie.

Najpopularniejsze reklamy w polskim YouTube w lutym

Do rzeczy. W lutym zdecydowanie najpopularniejszą reklamą emitowaną w polskim YouTube był walentynkowy spot marki Durex. Historia nawiązuje do niezrozumiałej histerii na punkcie książki i filmu „50 twarzy Grey’a”, które artystycznie otarły się o najwyższy poziom kiczu, ale jednak zarabiają sporo pieniędzy, również pośrednio. Obejrzyjmy: https://www.youtube.com/embed/Pe4Yltzq6xU

Nic odkrywczego, ale spot jest utrzymany w charakterystycznej dla Durex konwencji produktu luksusowego i dostępnego dla świadomych użytkowników – jakkolwiek dziwnie to nie brzmi. Fajne hasło, proste historie, czytelne odniesienie do inspiracji. Podoba się, ale nie zapada w pamięć.

Drugie miejsce zdecydowanie bardziej przypadło nam do gustu. To pewnie pokłosie zamiłowania męskiej części naszego zespołu do umiejętności uprzykrzania życia bandytom prezentowanej przez Liama Neesona. Fajnie udało się połączyć słynną już manierę głosową i artykulacyjną aktora: https://www.youtube.com/embed/GC2qk2X3fKA

Spot jest zabawny, reklamowany produkt na szczęście nie schodzi na drugi plan, a fantastyczny Neeson dopełnia pozytywnego odbioru. Swoją drogą warto podkreślić, jak zwiększają się budżety reklamowe firm tworzących proste gry dla rynku mobile. Ten spot musiał kosztować majątek (oczywiście z uwzględnieniem gaży dla aktora).

Miejsce trzecie dla reklamy gry „Just Cause 3: Firestarter”: https://www.youtube.com/embed/qNSbkQFqtlo​

Reklamówki gier rzadko należą do szczytowych osiągnięć sztuki marketingowej, ta również bazuje głównie na obrazach z samej produkcji. Wysoką pozycję w rankingu należy więc tłumaczyć głównie popularnością samej gry wśród jej odbiorców.

Dalsze miejsca w tym zestawieniu zajęły spoty marki Play (z Anną Muchą i Kubą Wojewódzkim) oraz kanału Disney Channel, który promuje nowy serial.

Żadna z tych reklam jakościowo oczywiście nie może pretendować do miana spotu roku, ale generalnie należy pochwalić gust polskich użytkowników YouTube. Warto też podkreślić, że reklamy emitowane w serwisie są zdecydowanie bardziej pozytywnie odbierane przez potencjalnych klientów niż ma to miejsce w przypadku telewizji czy radia. To podpowiedź dla reklamodawców, którzy w dalszym ciągu wahają się nad zainwestowaniem w usługę video marketingu w sieci.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry