Data wpisu: 25.03.2016

Dlaczego warto prowadzić firmowy kanał na YouTube? 5 ważnych powodów

Każdy, kto orientuje się w realiach branży reklamowej doskonale wie, że bez Internetu nie można dziś stworzyć żadnej dużej kampanii marketingowej. Sieć daje ogromne możliwości przekazu, w dodatku niesamowicie skutecznego w relacji do zakładanego budżetu. Coraz więcej firm odważnie wykracza jednak poza konwencjonalne narzędzia, jakimi są strona www, marketing w wyszukiwarce czy reklama banerowa i kontekstowa. Sięgają po video – popularne od lat, ale w świecie reklamy tak naprawdę dopiero odkrywane. To dobry kierunek.

Sprawdź, dlaczego warto prowadzić firmowy kanał na YouTube i jak można go wykorzystać do promocji biznesu.

  1. Atrakcyjna forma reklamy dla młodszych klientów – filmy zamieszczane na YouTube mają miliardy odsłon, a ich autorzy nierzadko robią gigantyczne kariery. Oczywiście w przypadku treści typowo komercyjnych i firmowych nie ma mowy o tak dużej widowni, jednak nas bardziej interesuje grupa docelowa, a nie ogólna. Umieszczając na YouTube jakiś ciekawy, dobrej jakości film związany z branżą czy stricte firmą, znacznie zwiększasz pole odbiorców. Film może zainteresować nie tylko klientów, którzy i tak by u Ciebie kupili, ale również osoby po prostu szukające inspiracji czy porad – gdy je zdobędą na Twoim kanale niemal na pewno zwrócą też uwagę na markę Twojej firmy.
  2. Znakomite narzędzie kreowania wizerunku firmy – w przypadku klasycznych działań reklamowych jest to trudne zadanie, bo użytkownicy sieci mają problem z pozytywnym odbiorem treści stricte komercyjnych. Dlatego na firmowym kanale na YouTube nie masz się tylko chwalić, jaką to wspaniałą firmę prowadzisz i publikować tam wyłącznie spotów reklamowych. To powinien być kanał merytoryczny – jeśli masz warsztat mechaniczny, to nakręć film z poradą, jak samodzielnie wymienić olej. Użytkownicy szukają takich treści, obejrzą, zapamiętają nazwę firmy i w przyszłości od razu skojarzą ją, gdy będą potrzebować mechanika.
  3. Wsparcie dla pozycjonowania strony – generalnie filmy umieszczane na YouTube osiągają z reguły bardzo wysokie pozycje w wyszukiwarce. Nie traktuj tego jednak w formie „kanibalizowania strony”. Zasięg to zasięg – liczy się, że osiąga go Twoja marka. Użytkownicy zadowoleni z tego, co proponujesz na swoim firmowym kanale i tak w dużej części zajrzą później na Twoją stronę.
  4. Nowe narzędzie komunikacji z klientami – wprowadzasz nowy produkt do swojej oferty? Wspomnij o tym na firmowym blogu i jednocześnie odeślij klientów na kanał video. W ten sposób zwiększasz prawdopodobieństwo, że przekaz zostanie dostrzeżony. Nie oszukujmy się – większość internautów nie ma czasu ani ochoty na czytanie długich tekstów, wolą obejrzeć krótki, ciekawy film. Wykorzystaj to!
  5. Wzrost popularności marki – filmy są bezsprzecznie najchętniej przekazywanym dalej contentem w sieci. Co to oznacza dla Twojej firmy? Fajny film będzie krążył po mediach społecznościowych, forach i blogach, bo użytkownicy uznają go za coś, czym warto się podzielić z innymi. Wraz z popularnością filmu rosnąć będzie też rozpoznawalność Twojej marki.

Prowadzenie firmowego kanału na YouTube nie jest oczywiście łatwe – trzeba tworzyć filmy, opisywać je i moderować komentarze. Warto także zwiększyć zasięg i skorzystać z innych kanałów, jak Vimeo czy Wrzuta. Jeśli wizja tych działań Cię przeraża, sprawdź oferty firm zajmujących się kompleksową obsługą reklamową w Internecie. Przy prawidłowym zaplanowaniu i prowadzeniu takiej kampanii efekty mogą być naprawdę spektakularne.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry