Z roku na rok coraz więcej Polaków robi zakupy w sieci. Większość z nich przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnej rzeczy szuka na jej temat różnych opinii i recenzji. Bardzo cenimy sobie szczególnie poradniki, które wskazują wybór najlepszego produktu spełniającego konkretne kryteria szukającego i podpowiadają, na co zwrócić uwagę przed zakupem. Tego typu treści są znakomitym sposobem na promocję w Internecie, nie tylko samych produktów, ale także ich producentów. Oto 5 powodów, dla których warto inwestować w poradniki.
- Są bardzo poszukiwane – wiele osób kupujących w Internecie nie potrafi lub wręcz nie chce podjąć decyzji o wyborze konkretnego produktu samodzielnie. Miliony osób szukają porad, opinii, recenzji, byle tylko utwierdzić się, że dokonują dobrego wyboru. Przypomnij sobie swój ostatni zakup. Czy przypadkiem nie wszedłeś do Internetu, aby poznać opinie na temat wybranego produktu? No właśnie. Dlatego firma publikująca poradniki, szczególnie obiektywne, skutecznie buduje swoją rozpoznawalność i może mieć praktycznie pewność, że będą się one cieszyć popularnością.
- Niski koszt kampanii – aby móc opublikować poradnik potrzebne są dwie rzeczy: sam poradnik oraz miejsce jego publikacji. Pierwszą kwestię rozwiąże profesjonalny copywriter, który przygotuje świetny, interesujący tekst, zgrabnie przemycający informacje na temat zleceniodawcy. Miejsc publikacji w sieci jest natomiast mnóstwo i wszystko zależy od posiadanego budżetu. Bardzo dobrym pomysłem jest zamieszczenie poradnika na jakimś portalu tematycznym, który z założenia przyciąga użytkowników znajdujących się w grupie docelowej produktu. Zarówno koszt napisania poradnika, jak i jego publikacji, jest naprawdę atrakcyjny, szczególnie w relacji do spodziewanych korzyści marketingowych.
- Trwałość – raz opublikowany poradnik zostaje w Internecie na długo (wydawcy zwykle nie usuwają takich treści, przenoszą je tylko do działu archiwum czy na konkretne podstrony), dlatego można mieć pewność, że tekst będzie pracować na rzecz marki jeszcze wiele lat – tak długo, jak tylko internauci będą szukać porad przedstawionych w artykule.
- Wiarygodność – dobry poradnik przede wszystkim musi sprawiać wrażenie obiektywnego, dlatego nie należy przesadzać z peanami na cześć firmy, która sponsoruje jego powstanie. Im bardziej obiektywny tekst, tym większa szansa, że czytelnicy zaufają marce, której nazwa w nim padła. Generalnie internauci mają bardzo duże zaufanie do poradników, recenzji i komentarzy, biorą je poważnie pod uwagę przed dokonaniem zakupu. Takie treści są więc bardziej wartościowe dla konsumenta niż klasyczne formaty reklamy.
- Ominięcie banner blindness – firmy muszą szukać nowych metod docierania do grupy docelowej, ponieważ coraz więcej użytkowników Internetu cierpi na tzw. ślepotę banerową, czyli nie dostrzega tradycyjnych reklam. Rośnie również grupa osób korzystających z adblocków, czyli programów blokujących reklamy. Promocja poprzez wartościową treść, czyli m.in. poradniki, jest najskuteczniejszym sposobem poradzenia sobie z tym problemem.
Jeśli więc Twoja firma ma produkt lub usługę, który ma trafić do świadomości klientów, spróbuj spojrzeć na swoją ofertę oczami jej odbiorców. Jakie parametry mogą zwrócić ich uwagę? Jakie potrzeby spełnia produkt/usługa? W czym produkt/usługa wyróżnia się na rynku? Odpowiedzi na te pytania warto podać w formie poradnika.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive