Data wpisu: 09.02.2015

Reklama na tablecie przynosi coraz wyższe dochody...

Reklama na tablecie przynosi coraz wyższe dochody. Czeka nas dalsza ekspansja? Rynek mobile się nie rozwija – on pędzi. To jeden z najważniejszych trendów w całej branży internetowej, również w zakresie reklamy. Klienci coraz chętniej sięgają po kampanie oparte na promocji ich produktów i usług z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Reklama na tablecie już osiąga rewelacyjne wskaźniki sprzedaży, a ma być jeszcze lepiej.

Reklama przenosi się z gazet na tablety

Z niedawno opublikowanych danych wynika, że w 2014 roku tradycyjne, papierowe czasopisma dosłownie rzuciły się na budżetowanie kampanii opartych o urządzenia mobilne. Reklama na tablecie, przeniesiona z wydań papierowych, osiągnęła wynik sprzedaży na poziomie ponad 27 milionów złotych. Co ważne, nie było miesiąca spadków – od stycznia do grudnia 2014 roku utrzymywała się stała tendencja wzrostowa.

Najlepszy pod względem wpływów z reklamy mobilnej był grudzień, gdy wartość sprzedaży dla tabletów wyniosła ponad 3,5 miliona złotych. Oczywiście jest to nadal tylko kropla w morzu całej reklamy (również internetowej), ale wyraźnie widać tendencję i reklamodawcy będą musieli to nadal wykorzystywać.

Dlaczego reklama na tablecie zyskuje?

Powody są czysto prozaiczne. Tablet jest urządzeniem, które łączy w sobie plusy klasycznego laptopa oraz smartfona. Dla reklamodawców znaczenie ma jednak przede wszystkim fakt, że sposób jego obsługi sprzyja zaznajamianiu się z reklamami.

W przypadku treści komercyjnych wyświetlanych na smartfonie, większość użytkowników reaguje panicznym ich wyłączaniem – zajmują cały ekran i spowalniają działanie aplikacji. Na laptopach sprawa wygląda nieco inaczej, ponieważ mamy do dyspozycji pad myszki, z której większość z nas robi szybko użytek. Poza tym laptop w dużej mierze służy nam do pracy, dlatego nie chcemy lub nie możemy poświęcać reklamom wiele czasu.

Tablety to osobna para kaloszy. Są przede wszystkim narzędziem rozrywki, choć i to się zmienia. Nie da się jednak ukryć, że tablet nie powieli funkcji laptopa i smartfonu. Jego konstrukcja pozwala natomiast wykorzystać ekran do przekazywania za jego pośrednictwem reklam w taki sposób, aby były one czytelne, mało irytujące oraz dość chętnie oglądane.

Czy reklama mobile odniesie lepszy skutek niż w wydaniu papierowym?

Oczywiście wszystko zależy od tego, z jaką reklamą będziemy mieć do czynienia. Zdecydowanie większy skutek odniesie interaktywna forma promocji, która zachęci użytkownika tabletu np. do przewijania obrazu bez utraty jego jakości. Na laptopie czy tym bardziej smartfonie jest to jednak mocno utrudnione.

Dla reklamy przenoszonej z magazynów drukowanych ogromne znaczenie ma to, w jaki sposób została przygotowana mobilna wersja serwisu. Współczesne trendy wymagają, aby każda gazeta czy też e-gazeta była produkowana w formacie typowym dla urządzeń mobile.

Spójrzmy na to, jak wygląda nowy serwis Gazeta.pl czy Onetu – to klasyczne przykłady witryn nastawionych na ich przeglądanie z poziomu tabletu. Taka szata i rozplanowanie treści sprzyja umieszczaniu reklam, które nie będą irytować użytkowników, a wręcz zachęcą ich do bliższego poznania treści. Liczy się to, czy reklamodawcom (i wydawcom serwisów) uda się zaangażować czytelnika do działania.

Problemy w reklamie na urządzeniach mobilnych

Problem jest w zasadzie jeden, ale bardzo poważny. Jest nim ograniczenie technologiczne wielu e-wydań gazet drukowanych. Nie wszyscy wydawcy zdążyli się dopasować do nowych trendów lub nie zainwestowali sporych środków w dostosowanie swoich pozycji do wymagań rynku mobile. W ich przypadku wykorzystanie reklamy na urządzeniach mobilnych póki co może mieć znaczenie wyłącznie symboliczne.

Sukcesywny odpływ reklamodawców od papierowych wydań gazet jest jednak na tyle dobrze widoczny, że prędzej czy później każdy tytuł, który oczywiście chce utrzymać się na rynku, będzie zmuszony do przygotowania profesjonalnej oferty dla mobilnych użytkowników. Reklama na pewno pójdzie również w tym kierunku.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry