Data wpisu: 10.12.2019

Reklama zakładów bukmacherskich: co wolno i co jest skuteczne?

Zakłady bukmacherskie to działalność, która w naszym kraju jest bardzo ściśle uregulowana. Wejście do tej branży wymaga spełnienia szeregu rygorystycznych przepisów. Efekt jest taki, że na polskim rynku wciąż świetnie poczynają sobie nielegalni bukmacherzy, oferujący zakłady w Internecie. Te spółki, które chcą działać zgodnie z prawem, mają natomiast bardzo ograniczone pole manewru chociażby w zakresie reklamowania swojej oferty. Niezawodną przestrzenią promocji zakładów bukmacherskich jest oczywiście Internet, choć i tutaj można się spotkać z ograniczeniami (np. Google wyklucza możliwość reklamowania hazardu w sieci Google Ads). Które spośród dostępnych działań przynoszą najlepsze efekty? Zebraliśmy kilka propozycji.

Portal wiedzy o zakładach bukmacherskich

Spółki bukmacherskie w swoich działaniach reklamowych powinny się skupiać na przełamywaniu szkodliwych dla nich stereotypów. Chodzi między innymi o to, aby odseparować się od zjawiska nielegalnego, uzależniającego hazardu. Świetne efekty, w długofalowym ujęciu, przynosi zbudowanie wizerunku odpowiedzialnej marki, która dba nie tylko o swoje wyniki finansowe, ale także bezpieczeństwo klientów.

Ponieważ ustawa hazardowa była w ostatniej dekadzie kilkakrotnie zmieniana, przeciętny Polak nie jest w stanie bez pudła odróżnić legalnego bukmachera od nielegalnego. Z tego powodu wielu potencjalnych klientów tej branży wybiera oferty online, nie zdając sobie sprawy z tego, że potencjalnie łamią prawo. Warto odwrócić ten trend, łącząc edukacje z marketingiem marki.

Portal wiedzy o zakładach bukmacherskich przybliży przedstawicielom grupy docelowej temat hazardu, wyjaśni zawiłości prawne, podpowie, jak rozpoznać objawy uzależnienia czy odróżnić legalną firmę bukmacherską od tej działającej w szarej strefie. To znakomita inwestycja w zaufany wizerunek marki, cenionej przez klientów za profesjonalizm i rzetelność.

Rada

Tańszą alternatywą dla portalu wiedzy może być po prostu blog poradnikowy na stronie zakładów bukmacherskich.

Współpraca z influencerem

Popularna, coraz częściej wykorzystywana forma marketingu przez legalne zakłady bukmacherskie. Influencerzy, czyli znane osobistości czy to mediów, czy Internetu, mogą stać się ambasadorami marki bukmachera, niewerbalnie zachęcając swoich fanów do skorzystania z jego oferty. Bukmacher może zostać np. sponsorem kanału influencera na YouTube czy zorganizować z nim wspólną akcję, chociażby edukacyjną.

Kanał na YouTube

Oczywiście marki bukmacherskie mogą również we własnym zakresie wejść do świata influencer marketingu i zakładać własne kanały na YouTube, co zresztą już obserwujemy na polskim rynku. Kanał nie powinien być jednak poświęcony stricte obstawianiu wyników – korzystniej będzie stworzyć jakąś uniwersalną koncepcję, np. studia, w którym znani komentatorzy omawiają ostatnią kolejkę piłkarską czy bieżące wydarzenia w świecie sportu.

Na marginesie wspomnijmy jeszcze o potężnej formie promocji marki zakładów bukmacherskich, czyli sponsoringu sportowym – ten jednak wymaga znacznie większych nakładów finansowych. Wymienione wcześniej narzędzia są łatwiej dostępne, tańsze, a przy tym okazują się być bardzo skuteczne w strategii docierania do młodszego pokolenia graczy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry