Często jest tak, że marki zatrudniające agencje marketingowe do obsługi kampanii pozycjonowania witryny, zostawiają im niemal wolną rękę, ufając w ich profesjonalizm. Jest to bardzo wygodne dla agencji, natomiast niekoniecznie okaże się korzystne dla klienta. Dobrą praktyką jest angażowanie się w działania SEO podejmowane przez agencję, co najmniej na poziomie opiniowania wyboru słów kluczowych. Dlaczego jest to tak ważne? Kilka argumentów znajdziesz w naszym poradniku.
Głównym celem agencji zajmującej się pozycjonowaniem jest szybkie pochwalenie się przed klientem fajnymi wynikami. Poprawa pozycji strony o kilkaset pozycji w ciągu kilku miesięcy rzeczywiście wygląda imponująco, natomiast pytanie, czy zostało to osiągnięte w sposób rzeczywiście korzystny dla marki?
Może się okazać, że agencja poszła na łatwiznę i wybrała mało konkurencyjne frazy, które są rzadko wyszukiwane, konkurencja nie pozycjonuje się na nie, dzięki czemu można stosunkowo niskim kosztem i wysiłkiem osiągnąć TOP 10 właśnie na te słowa. Warto więc zweryfikować strategię pozycjonowania przyjętą przez agencję.
Agencje czy to świadomie, czy z powodu pośpiechu (lenistwa?) potrafią dobrać takie słowa kluczowe, które co prawda są bardzo konkurencyjne i rzeczywiście mogą pomóc w zwiększeniu widoczności strony klienta, natomiast niekoniecznie mają ścisły związek z jego działalnością.
Prostym przykładem będzie sytuacja, w której klient ma klinikę dentystyczną specjalizującą się wyłącznie w obsłudze dorosłych (usługi premium), a agencja pozycjonuje stronę na frazy „dentysta dla dzieci” czy „tani stomatolog”. Jest to ewidentne wprowadzanie klientów w błąd, co może się negatywnie odbić na wizerunku marki klienta.
Zdarza się, że marki kategorycznie odrzucają możliwość wyszukiwania ich w sieci po niektórych słowach kluczowych, co ma związek z dbałością o reputację biznesu. Jeśli marka ma ściśle określoną grupę docelową, to agencja nie powinna sięgać po słowa, których będą wyszukiwać osoby spoza tej grupy. Tak się jednak zdarza, dlatego radzimy wcześniej zaopiniować dostarczoną przez agencję listę słów kluczowych.
Za przykład może posłużyć hotel, który przyjmuje wyłącznie dorosłych gości. W tym przypadku używanie fraz „hotel dla rodzin z dziećmi” czy „hotel rodzinny” przeczy modelowi biznesowemu klienta.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.