Data wpisu: 26.02.2018

Wyróżnij swoją stronę w wynikach wyszukiwania. Jak to zrobić?

Jak Internet długi i szeroki, setki tysięcy firm walczą o to, by linki do ich stron internetowych były wyświetlane na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, najlepiej na samym szczycie. To jednak nie gwarantuje sukcesu. Powód? W wyszukiwarce panuje coraz większy bałagan, a główną winę ponoszą linki sponsorowane AdWords. Dlatego Twoja strategia powinna uwzględnić opcję wyróżnienia linku do strony na tle innych odnośników. Jak to zrobić? Masz do dyspozycji kilka prostych narzędzi.

Rich snippets

Są to wszelkie „ozdobniki”, które uwiarygadniają link do strony oraz przekonują użytkownika, że pod wskazanym adresem znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Przykład: użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę hasło „przepis na domową pizzę”. Wyświetla mu się link do strony okraszony zdjęciem pizzy. Taka fotografia bardzo zachęca do kliknięcia w link i znakomicie wyróżnia odnośnik na tle innych.

Linki do podstron

Jeśli na Twojej stronie internetowej znajduje się menu z różnymi podstronami, np. Oferta, Cennik, Blog, Kontakt, to te elementy mogą się także znaleźć w wynikach wyszukiwania, pod linkiem prowadzącym do strony głównej. Wygląda to bardzo ciekawie, profesjonalnie i budzi zaufanie użytkowników, a przede wszystkim znacząco wyróżnia link.

Jest tylko jeden problem. To Google decyduje, czy dana strona „zasługuje” na to, by wyświetlać linki do jej podstron w układzie kaskadowym. Nie wiadomo też, jakie są dokładne kryteria. Na pewno warto natomiast doskonale zoptymalizować witrynę pod kątem wymagań Google oraz zadbać o to, by treść umieszczona pod linkami była wartościowa dla użytkowników.

Tytuł strony

To on jest najważniejszy. Użytkownik po przeczytaniu tytułu musi mieć pewność, że warto poświęcić czas na przejście na daną stronę. Tytuł powinien być nie tylko informacyjny, ale też zachęcający, odrobinę tajemniczy. Warto przy tym zbudować go w taki sposób, aby zawierał jakieś słowo kluczowe odpowiadające na zapytanie użytkownika.

Opis meta

W jednym z artykułów pisaliśmy już, że Google niedawno zwiększyło ilość miejsca dostępnego na publikację meta description. Warto to wykorzystać, aby wzbudzić zainteresowanie użytkowników i wyróżnić witrynę na tle konkurencji. Opis meta musi być intrygujący, zachęcający, ale jednocześnie dość jasno określać, co znajduje się pod danym linkiem.

Obecność w Google Maps

Jeśli celujesz w sprzedaż lokalną, to koniecznie zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem Google Maps. Dzięki temu link do strony zostanie wyświetlony w specjalnym polu, przeznaczonym dla witryn odpowiadających na zapytanie lokalne. Dodatkowym elementem zwiększającym zainteresowanie użytkowników będą opinie innych klientów, wyrażone pod postacią gwiazdek. Dlatego warto dbać o interakcję z klientami i zachęcać ich do zostawiania swoich opinii pod wizytówkami firmy w Google Maps.

Witryna, której link wyróżnia się w wynikach wyszukiwania, jest o wiele atrakcyjniejsza dla użytkowników, a więc ma większe szanse na pozyskanie ruchu bezpośrednio z Google. Pamiętaj jednak, że to nie wystarczy. Strona, na którą odsyłasz klientów, także musi prezentować wysoki poziom – zarówno pod względem grafiki, funkcjonalności, jak i treści.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry