Data wpisu: 06.09.2021

Zapomnij o SEO! W tych tekstach na stronie słowa kluczowe nie są tak istotne

Tworzenie tekstów na stronę internetową firmy wymaga znajomości choćby podstaw SEO. W końcu treść musi być nie tylko atrakcyjna dla jej odbiorców, ale również dla algorytmu, który beznamiętnie ocenia jej przydatność dla użytkowników przez pryzmat np. słów kluczowych. Nie można się jednak zatracać w upychaniu keywordsów w każdym zdaniu – to bardziej szkodzi niż pomaga. Są również takie rodzaje tekstów na stronie firmy, w których słowa kluczowe w ogóle nie powinny być stawiane na pierwszym miejscu. Przykładami dzielimy się w naszym poradniku.

Tekst „O firmie”

To bardzo specyficzny rodzaj tekstu na stronie firmowej, który powinien być tworzony z pominięciem zasad SEO. Nie ma on wielkiego znaczenia dla pozycjonowania, natomiast ma ogromny wpływ na postrzeganie marki przedsiębiorstwa. Tekst „O firmie” musi być bardzo atrakcyjny językowo, kreatywny i przyciągający uwagę – taki, aby czytelnikowi nie chciało się przerywać lektury. To on buduje wizerunek firmy, dlatego nigdy nie piszemy go sztywno trzymając się zasad SEO.

Tekst do zakładki kontaktowej

Wiele firm w ogóle nie umieszcza w tej zakładce tekstu, a szkoda, ponieważ jest to jedna z najczęściej odwiedzanych podstron na witrynach firmowych. Wchodząc na nią użytkownik chce otrzymać informacje na temat form kontaktu z firmą, natomiast warto wykorzystać ten moment do ugruntowania dobrego wrażenia, jakie już odniósł z wizyty na stronie. Przyda się tutaj nawet krótki, ale bardzo kreatywny tekst – niekoniecznie zgodny ze sztywnymi regułami SEO.

Artykuły sponsorowane

Jeśli nie są to artykuły typowo pozycjonujące stronę przedsiębiorstwa, ale mające na celu budowanie zaufanego i atrakcyjnego wizerunku marki firmy, to także możemy sobie darować upychanie słów kluczowych na siłę. Wielu wydawców wręcz odrzuci artykuł sponsorowany napisany „pod SEO”, jako niezgodny z regulaminem portalu.

Artykuł premium na blog firmowy

Na każdym blogu firmowym od czasu do czasu powinien się pojawić artykuł z kategorii „petarda”. Taki, który jest inspiracją dla innych firm, bardzo wysmakowany pod względem treściowym, super merytoryczny i unikalny. Nie piszemy go z myślą o przyciągnięciu ruchu z wyszukiwarki Google, ale o wykreowaniu eksperckiego wizerunku marki w oczach tych czytelników, którzy już na ten blog zajrzeli. Dlatego można śmiało zapomnieć o SEO, a skupić się na bardzo wysokiej jakości artykułu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry