Data wpisu: 20.03.2015

Zarządzaj reklamą na Facebooku mobilnie

Ktoś jeszcze uważa Facebooka za niewinny portal społecznościowy? Prawidłowa odpowiedź. Monstrualny nośnik reklamy internetowej rozwija swoje narzędzia do zarządzania kampaniami marektingowymi. Całkiem niedawno firma Zuckerberga odświeżyła aplikację Ads Manager, która pozwala reklamodawcom lepiej monitorować efekty prowadzenia działań promocyjnych na Facebooku. Przyglądamy się jej z bliska.

Firmy chcą zarządzać kampaniami mobilnie

Ads Manager to znane narzędzie udostępnione reklamodawcom już prawie dwa lata temu. Ponieważ jednak zasięg marketingowy portalu wciąż się zwiększa (ktoś przebąkiwał o rychłym końcu Facebooka?), portal postanowił nieco aplikację odświeżyć. Jest to też odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie firm na zarządzania kampaniami reklamowymi przy użyciu urządzeń mobilnych.

Aplikacja w prosty sposób umożliwia monitorowanie efektów kampanii, a także edytowanie reklam i tworzenie całych strategii marketingowych na Facebooku dla sektora MŚP. Przydaje się funkcja zarządzania budżetem kampanii, która rzecz jasna sugestywnie zachęca do jego zwiększania.

Reklama na Facebooku z gigantycznymi obrotami

Obecnie stara wersja Ads Managera ma już 750 tysięcy aktywnych użytkowników. Za wcześnie na analizowanie, czy przybyło ich po uruchomieniu nowej nakładki.

Dla osób zastanawiających się, czy reklamowanie się na Facebooku ma sens, inspirujące mogą być statystyki prowadzone przez portal. Wynika z nich, że w reklamę w tym środowisku inwestuje około dwóch milionów firm, z czego pół miliona przybyło tylko w ostatnim półroczu.

Facebook wciąż jest bardzo ważnym medium reklamowym. Trzeba uczciwie przyznać, że portal daje masę skutecznych narzędzi promocyjnych, a zwykłe prowadzenie profilu firmowego jest tylko pierwszym krokiem do rozpoczęcia ekspansji na tym polu.

Największą siłą reklamy na Facebooku jest fakt, że opiera się ona na angażowaniu użytkowników portalu do podejmowania konkretnych działań – nie tylko „likeowania”, ale też uczestniczenia w konkurach, akcjach promocyjnych czy rabatowych lub komentowania nowych strategii marketingowych (logo, nowa reklamówka, bilbord, spot telewizyjny). Odbiorcy reklamy w standardowych kanałach jej dystrybucji mają ograniczoną lub też żadną szansę na wejście w dialog z firmą. Facebook skraca dystans między klientem a reklamodawcą, co w przypadku nowych strategii reklamowych ma ogromne znaczenie.

Aplikacja Ads Manager w nowej wersji działa na razie tylko pod systemem iOS, ale wkrótce będzie też dostępna na Androidzie i Windows Phone. Póki co mogą z niej korzystać reklamodawcy ze Stanów Zjednoczonych – kwestią tygodni jest uruchomienie jej także w Polsce.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Przewiń do góry