Data wpisu: 04.01.2023

Czy nadal warto zlecić projekt drukowanej wizytówki? Argumenty na TAK

Mogłoby się wydawać, że w trzeciej dekadzie XXI wieku cała aktywność biznesowa przenosi się do Internetu. Nie możemy jednak żyć w bańce informacyjnej. Fakty są takie, że nadal mnóstwo firm buduje kontakty w oparciu o spotkania z klientami i kontrahentami i są to dla nich podstawowe kanały komunikacji. W tym kontekście korzystanie z drukowanych wizytówek jak najbardziej ma sens. Jeśli wahasz się, czy nadal warto zlecić wykonanie projektu wizytówki firmowej, to w naszym poradniku znajdziesz najważniejsze argumenty na TAK.

Wiarygodność

Drukowana, elegancka wizytówka, rzeczywiście zwiększa wiarygodność wręczającej ją osoby, jak również marki, którą reprezentuje. Jeśli w swojej strategii biznesowej kładziesz silny akcent na budowanie zaufania, to nie zapomnij o zainwestowaniu w efektowne wizytówki, najlepiej wydrukowane na porządnym papierze z uszlachetnianiem.

Wizytówka jest nieodzowna podczas spotkań twarzą w twarz

Oczywistym powodem, dla którego warto zlecić zaprojektowanie i wydruk wizytówek, jest potrzeba wręczania ich klientom czy kontrahentom podczas osobistych spotkań. W wielu kręgach biznesowych nadal jest to nieodłączny element spotkania, świadczący o klasie i profesjonalizmie. Warto wiedzieć, że np. w Japonii brak wizytówki jest uznawany za faux-pas i oznakę lekceważenia swojego vis-a-vis.

Profesjonalizacja wizerunku marki i jej przedstawiciela

Dobrze zaprojektowana i porządnie wykonana wizytówka staje się elementem sygnalizującym wartości marki, budującym jej pozycję oraz zwiększającym zaufanie do osoby, która się nią posługuje. Dlatego wręcz trzeba ją zabrać na spotkanie z ważnym kontrahentem, którego chcemy pozyskać lub nawiązać z nim współpracę z pozycji podwykonawcy.

Kolejny nośnik identyfikacji wizualnej marki

Wizytówkę firmową warto traktować w kategorii podstawowego nośnika elementów identyfikacji wizualnej marki oraz informacji o przedsiębiorstwie. To skondensowany wizerunek marki, który można mieć zawsze pod ręką. Wręczając wizytówkę klientowi czy kontrahentowi zawsze istnieje szansa, że blankiet zostanie w przyszłości odnaleziony i pomoże w skontaktowaniu się w sprawach biznesowych.

Wizytówkę, zwłaszcza efektowną i wręczoną podczas miłego, profesjonalnego spotkania, wyrzuca się trudniej niż maila z zapytaniem o współpracę.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry