Data wpisu: 17.06.2019

Folia One-Way Vision: poznaj jej zalety i zastosowanie

Nośniki reklamy potrafią denerwować, bo – szczególnie w Polsce – nierzadko zdominowały przestrzeń miast. Przynoszą jednak firmom wymierne korzyści, dlatego trudno sobie wyobrazić, by ktokolwiek świadomie z nich zrezygnował. Faktem jest natomiast, że reklama outdoorowa powinna znacznie lepiej wpisywać się w miejski krajobraz, by go nie zaburzać. W te oczekiwania bardzo dobrze wpisują się reklamy drukowane na folii typu One-Way Vision.

Czym jest folia One-Way Vision?

Folia One-Way Vision, w skórce OWV, to specjalny materiał samoprzylepny, który jest zadrukowany tylko z jednej strony. Dzięki perforowanej powierzchni ma właściwości półprzezroczyste, co oznacza, że nawet po przyklejeniu folii do szyby, osoba stojąca wewnątrz pomieszczenia może dość swobodnie obserwować to, co dzieje się na zewnątrz.

Dzięki tej cesze folie OWV świetnie sprawdzają się w przestrzeni miejskiej, zwłaszcza w sytuacji umieszczania reklamy na budynkach. Nieprzypadkowo ten materiał często określa się mianem folii okiennej.

Jak wykorzystuje się folię OWV w reklamie?

Z reklamami na folii OWV najczęściej mamy do czynienia w miastach. Tę technologię wykorzystuje się do ozdabiania witryn sklepowych i okien. W dużych miastach imponująco prezentują się natomiast reklamy wielkoformatowe na folii One-Way Vision, które pozwalają zasłonić mało estetyczną fasadę budynku, nie ograniczając jednocześnie widoczności mieszkańcom czy pracownikom.

Reklamy na folii OWV standardowo stosuje się również na samochodach firmowych. Tutaj szczególnie cenna jest właściwość tego materiału, czyli jego przezroczystość. Kierowca nadal może bezpiecznie prowadzić auto, które pełni rolę mobilnego nośnika reklamy.

Najważniejsze zalety foli OWV

Poza przezroczystością warto wymienić także inne atuty tego materiału. Jednym z nich jest to, że aby zastosować folię na podłożu nie trzeba używać kleju. Dzięki temu montaż, a także późniejszy demontaż reklamy nie nastręcza żadnych problemów. Ponadto folia OWV jest wielokrotnego użytku – jeśli więc zdecydujemy się usunąć reklamę z punktu A, będzie można ją zastosować w punkcie B.

Folię OWV przykleja się od strony wewnętrznej, co eliminuje ryzyko jej uszkodzenia np. przez wandali. Reklama jest również znacznie bardziej odporna na działanie warunków atmosferycznych, choć po kilku latach trzeba się liczyć z tym, że nadruk zacznie blednąć pod wpływem słońca.

Właściwie jedyną wadą reklamy na folii OWV jest to, że wymaga ona specjalnego projektu graficznego. Wszystko przez to, że specyfika perforowanej powierzchni decyduje o niskiej szczegółowości druku. Dlatego na folii OWV stosuje się wyłącznie proste w przekazie reklamy, bez skomplikowanych elementów graficznych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry