Tradycyjna reklama zewnętrzna, czyli taka, którą w branży nazywamy reklamą outdoorową, rokrocznie traci na znaczeniu. Powodem jest oczywiście ekspansja Internetu – szczególnie mniejsze firmy preferują reklamowanie się online, bo jest ono tańsze, łatwiej dostępne, a uruchomienie kampanii reklamowej może nastąpić właściwie od ręki. Mimo to nadal spora część tortu reklamowego należy do formatów zewnętrznych. Co ciekawe, nie są one wybierane tylko przez duże i majętne firmy kierujące swoją ofertę do starszej grupy docelowej.
Tradycyjne formaty reklamy zewnętrznej nadal mogą być atrakcyjną opcją dla przedsiębiorstw, w tym tych, które dopiero budują swoje marki i walczą o rozpoznawalność. W naszym artykule znajdziesz przegląd dostępnych rozwiązań, z akcentem na te, które okazują się najskuteczniejsze. Zaczynajmy.
Kojarzą się nam głównie z pizzeriami i firmami pożyczkowymi, ale śmiało można je wykorzystywać w kampanii reklamowej firmy z praktycznie dowolnej branży. Zaletą ulotek jest to, że możemy je kolportować wśród klientów na różne sposoby: od wręczania na ulicy, przez wrzucanie do skrzynek, aż po zostawienie za wycieraczką zaparkowanego samochodu. Jest to klasyk reklamy bezpośredniej.
Zalety ulotek:
Wady ulotek:
Dla kogo?
Przez wielu znienawidzone, przez innych uwielbiane – i w tej drugiej grupie znajdują się głównie firmy, którym reklama na billboardzie bardzo pomogła w dotarciu do klientów. Faktem jest, że w Polsce mamy poważny problem z nadmiarem takich nośników, ale skoro już są, to dlaczego nie mielibyśmy z nich korzystać? Reklama na billboardzie nie jest zarezerwowana tylko dla dużych firm. Również mniejsze biznesy mogą w ten sposób promować swoją ofertę, najlepiej lokalnie, zyskując to, co stanowi największą siłę tych nośników: widoczność.
Zalety billboardów:
Wady billboardów:
Dla kogo?
Popularność takich ekranów sukcesywnie maleje, a jeszcze kilka lat temu wydawało się, że wyprą one z rynku tradycyjne billboardy. Na przeszkodzie stanęło kilka rzeczy, przede wszystkim wysoki koszt wykonania/zakupu ekranu, konieczność stałego serwisowania (częste awarie) oraz trudności ze znalezieniem terenu pod posadowienie tego nośnika reklamy. Mimo to w wielu miejscowościach nadal można wykupić reklamę na ekranie LED.
Nie zapominajmy również o tym, że takie ekrany występują w znacznie mniejszym formacie i są montowane np. w środkach komunikacji publicznej. To bardzo ciekawe rozwiązanie, bo umożliwiające dotarcie do dużej grupy konsumenckiej.
Zalety ekranów LED:
Wady ekranów LED:
Dla kogo?
Wszystko zależy od tego, czy ma ona stanowić jedyną formę promocji marki, czy też być elementem większej kampanii 360 stopni. W tym drugim przypadku tradycyjna reklama zewnętrzna ma jak najbardziej sens, ponieważ właściwie gwarantuje dotarcie ze swoim przekazem do bardzo dużej grupy konsumenckiej. Jest to korzystne nawet wtedy, gdy większość tej grupy będą tworzyć osoby niezainteresowane ofertą firmy. Zawsze przecież istnieje realna szansa, że kiedyś się to zmieni, a przynajmniej marka zyska już rozpoznawalność.
Jeśli natomiast w firmie trwają dyskusje nad tym, czy postawić tylko na reklamę outdoorową czy tylko internetową, to mimo wszystko szala powinna przechylić się na stronę tej drugiej, ponieważ reklama online, przy zachowaniu podobnego budżetu, daje nam znacznie szersze pole do popisu w zakresie wyboru narzędzi oraz przede wszystkim targetowania przekazu marketingowego.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.