Reklama to nie tylko domena Internetu. Nadal można się skutecznie reklamować na zewnątrz przy wykorzystaniu kilku podstawowych nośników. Warunek jest Wam oczywiście doskonale znany – na owych nośnikach musi się znaleźć odpowiedniej jakości, bardzo sugestywny przekaz marketingowy. To już zadanie dla profesjonalnego studia graficznego, którego pomoc będzie Wam niezbędna przy stworzeniu co najmniej 8 nośników reklamy spoza Internetu.
- Baner wielkoformatowy – może zostać umieszczony na billboardzie lub np. na ogrodzeniu firmy, albo w każdym innym dobrze widocznym miejscu. Banery dobrze sprawdzają się w miastach i przy głównych ciągach komunikacyjnych. Trzeba jednak pamiętać, że nikt nie będzie się im przypatrywał bez końca, dlatego studio graficzne musi zadbać o stworzenie takiego projektu graficznego, który natychmiast przykuje wzrok, a także błyskawicznie przekaże kluczową informację potencjalnym klientom. Ważne jest również czytelne umieszczenie logo firmy lub produktu.
- Samochód – oklejony reklamą firmy pojazd może być bardzo skutecznym nośnikiem promocji, ale wyłącznie pod warunkiem, że projekt będzie świetnie i czytelnie prezentował elementy identyfikacji wizualnej marki. To one są tu najważniejsze, dlatego rezygnujemy ze skomplikowanego przekazu.
- Roll-up – wszyscy wiemy, czym jest tzw. ścianka na imprezach dla celebrytów. Swoją ściankę może też stworzyć firma. Roll-up będzie świetnym uzupełnieniem stanowiska podczas targów czy konferencji. Jego zadaniem jest dokładne ilustrowanie logotypu i ewentualnego hasła marki.
- Ulotka – świetne narzędzie do bezpośredniego dotarcia do klientów z jasnym i konkretnym przekazem reklamowym. Te dwa słowa są tu kluczowe, bo ulotka nie może przemycać zbyt wiele treści, aby nie odstraszała potencjalnych odbiorców. Liczy się efektowna, przykuwająca wzrok grafika i nośne hasło.
- Plakat – plakaty z reguły umieszczamy w gablotach i na słupach ogłoszeniowych. Tutaj także nie silimy się na zbyt obszerny przekaz treściowy, skupiając się wyłącznie na sugestywnej grafice i fajnym haśle. Plakaty powinny zachęcać do podjęcia jakiejś akcji, czyli np. przyjścia na wydarzenie lub odwiedzenia strony www.
- Folder – tutaj grafika ma być dopełnieniem ciekawej treści, bo foldery z założenia mają zostać przeczytane przez klientów. Trzeba ich jednak do tego zachęcić. Nie ma nic lepszego niż świetnie dobrane elementy graficzne, które sprawią, że folder po złożeniu będzie przypominać interesującą pozycję literacką.
- Karta okolicznościowa – także może być znakomitym nośnikiem reklamy, ale przekaz marketingowy powinien być tu subtelny. To spore wyzwanie dla studia graficznego, bo nie może ono doprowadzić do sytuacji, w której treść reklamowa przysłania ideę, dla której karta powstała.
- Gadżety reklamowe – świetny pomysł na zwrócenie uwagi klientów, bo przecież każdy z nas lubi dostawać prezenty. W przypadku gadżetów kluczowe znaczenie ma jednak takie zaprojektowanie grafiki, aby obdarowany od razu wiedział, kto go w ten sposób uszczęśliwił. Gadżetów jest mnóstwo i projekt zawsze dobieramy do konkretnego nośnika oraz – to bardzo ważne – do typu jego odbiorcy.
Nie ma wątpliwości, że profesjonalna grafika reklamowa ma ogromne zastosowanie w działaniach promocyjnych firmy i wcale nie jest tak, że sprawdza się ona tylko w przestrzeni Internetu. Dobry projekt sprzedaje tak samo skutecznie w świecie wirtualny, jak i realnym.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive