Data wpisu: 20.06.2019

Wydawnictwo drukowane marki, czyli prasa firmowa. Czy warto w to zainwestować?

Wydaje się, że w dobie powszechnego dostępu do Internetu i spadającej sprzedaży wydawnictw drukowanych, inwestowanie w prasę firmową jest nietrafionym pomysłem. Tymczasem na rynku jest wiele przykładów, które potwierdzają, że taki sposób promocji biznesu ma jak najbardziej sens. Swoje wydawnictwa drukowane utrzymują np. takie marki, jak Rossman czy Polo Market. Jakie korzyści to przynosi? Czy we własną prasę firmową może zainwestować każda firma?

Promocja oferty

Podstawowym zadaniem prasy firmowej jest oczywiście promowanie produktów i usług. Nie należy tego jednak utożsamiać z gazetkami promocyjnymi. W prasie firmowej musi pojawiać się atrakcyjna treść, np. artykuły poradnikowe czy wywiady z ludźmi mającymi wiedzę w danym temacie. To sprawia, że odbiorcy mają dłuższy kontakt z wydawnictwem i rzeczywiście skupiają się na jego zawartości, niejako przy okazji zawieszając oko na promowanej ofercie.

Prestiż

Własne wydawnictwo drukowane to duży prestiż dla marki, która w ten sposób podkreśla swój sukces biznesowy. Komunikat dla klienta jest prosty: spójrz, jacy jesteśmy duzi, skoro stać nas na wydawanie prasy firmowej. W niektórych branżach przynosi to świetne efekty w postaci wzrostu zaufania do marki. Przyciąga również klientów, którzy świadomie wybierają ofertę marek o sporym potencjale, również finansowym.

Komunikacja z pracownikami

Prasę firmową można wykorzystać również w celach czysto praktycznych. Oczywiście, że większość firm komunikuje się dziś z pracownikami via e-mail czy poprzez sieć intranet, ale jednak drukowane wydawnictwo wprowadza element ciekawości i wydaje się być przyjaźniejsze. Dodatkowo w prasie można publikować newsy z życia firmy, wywiady z pracownikami i kadrą, co ma niebagatelny wpływ na relacje w przedsiębiorstwie i budowanie zespołowości. Wydawnictwo może również być elementem strategii employer branding.

Prasa firmowa nie jest czymś powszechnym i na taką inwestycję decyduje się stosunkowo niewiele firm. Warto jednak podkreślić, że to rozwiązanie jest zarezerwowane tylko dla gigantów. Śmiało mogą się na nie zdecydować także mniejsze przedsiębiorstwa, które chcą zaskoczyć klientów nietypową formą promocji, zyskując to, co najcenniejsze: przykucie uwagi.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry