Branża medyczna to setki, tysiące prywatnych przedsiębiorstw, które świadczą różnego rodzaju usługi poza państwowym systemem opieki zdrowotnej. Reprezentują ją m.in. gabinety medyczne i stomatologiczne, gabinety rehabilitacji, sprzedawcy wyrobów medycznych i suplementów diety etc. To potężny sektor, którego przedstawiciele szczególnie chętnie inwestują w content marketing. Dlaczego? Ponieważ tworzenie merytorycznych treści o charakterze poradnikowym, to stosunkowo łatwy i niedrogi sposób na dotarcie do grupy docelowej usługi/produktu.
Trzeba natomiast, że działania marketingowe podejmowane przez podmioty z branży medycznej muszą być etyczne oraz zgodne z obowiązującymi przepisami. Dotyczy to również tworzenia artykułów na firmowego bloga. Oto kilka ważnych zasad, o których należy pamiętać.
Artykuły poradnikowe o tematyce medycznej muszą być maksymalnie wiarygodne dla czytelników. Używając w nich twierdzeń naukowych czy udzielając wskazówek dotyczących np. leczenia danej przypadłości, warto sięgać po odwołania do konkretnych źródeł – najlepiej wyników badań opublikowanych w szanowanych periodykach, na znanych portalach internetowych itd.
Wskazane jest stosowanie przypisów, co oczywiście wydłuża czas pisania artykułu, ale jednocześnie ogranicza lub wyklucza ryzyko podważenia tez zawartych w tekście.
Dobrą praktyką w pisaniu artykułów na blog firmy z branży medycznej jest to, aby starać się unikać używania określeń wartościujących. Czyli: zamiast pisać, że dany produkt jest najlepszy (choć nie potwierdzają tego niezależne badania), można sięgnąć po sformułowanie „jest jednym z najlepszych wyborów na rynku” czy „ma korzystny skład, dlatego może być zaliczany do grupy szczególnie wartościowych produktów w swojej kategorii.”
To bardzo ważne, aby niczego nie gwarantować, a już zwłaszcza, gdy opisujemy działanie i efekty stosowania produktu/usługi oferowanej przez firmę. Obiecywanie konkretnych skutków, zwłaszcza bardzo pożądanych z medycznego punktu widzenia, może zostać uznane za złamanie prawa i sprowadzić na firmę poważne problemy.
Zamiast obiecywać, sięgamy więc po łagodniejsze stwierdzenia, pisząc o „potencjalnych efektach terapii” czy „spodziewanych rezultatach przyjmowania preparatu.”
Zachęcanie do konsultacji ze specjalistą
Wskazane jest, aby w każdym artykule poradnikowym skierowanym do osób niebędących ekspertami w dziedzinie medycyny, wyraźnie sugerować czy wręcz zachęcać do skonsultowania się ze specjalistą – na przykład w sekcji artykułu poświęconej objawom choroby. Odwodzenie czytelników od skorzystania z porady lekarskiej jest bardzo poważnym błędem, który podważa zaufanie do marki stojącej za treścią artykułu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.