Pisanie bloga firmowego to świetny sposób na zwiększenie zasięgu w sieci, zbudowanie eksperckiego wizerunku marki osobistej lub biznesowej, a także wsparcie kampanii SEO. Problemem jak zwykle pozostaje utrzymanie systematyczności w tworzeniu nowych artykułów. Pomocne może być tutaj wcześniejsze opracowanie szablonu, czyli po prostu wzoru, zgodnie z którym będą pisane nowe teksty. Dzięki temu nie tylko łatwiej zmobilizujesz się do pisania, ale też zachowasz spójność pod względem formy i obszerności artykułów. Jak opracować taki szablon? Wykorzystaj naszą instrukcję krok po kroku.
Kluczowym elementem takiego szablonu jest lista tematów artykułów, które zamierzasz poruszyć na blogu. Dobrze będzie stworzyć listę minimum 100-150 tematów – wystarczy na dobrych kilkanaście miesięcy pisania bloga.
Wstęp to najważniejsza część artykułu. Jeśli nie uda Ci się zainteresować czytelnika w ciągu tych kilku zdań, to raczej stracisz jego uwagę i zaczniesz zaliczać wysoki współczynnik odrzuceń strony bloga. Wstęp powinien składać się z chwytliwego tytułu oraz 4-5 zdań wprowadzających do tematu, kończąc się zaproszeniem do lektury lub wezwaniem do działania.
Nie ma dobrego artykułu blogowego bez nagłówków. W każdym tekście warto umieścić minimum 3-4 nagłówki tak, aby poszczególne akapity składały się z maksymalnie 5-6 zdań. Oczywiście wszystko zależy od obszerności danego tematu.
Body copy to rdzeń artykułu blogowego, czyli po prostu jego środkowa część, w której rozwijasz temat, odpowiadasz na pytania zawarte we wstępie i nagłówkach. Ta część musi mieć wysoką wartość merytoryczną. Warto również uwzględnić częstotliwość stosowania słów kluczowych w oryginalnej i odmienionej formie.
Szablon tworzenia artykułów na blog firmowy powinien również uwzględniać techniki dbania o przejrzystość i atrakcyjność tekstu. Unikamy zbitych bloków, wpuszczamy do tekstu jak najwięcej światła poprzez stosowanie częstych akapitów, pogrubień, wypunktowań itd.
W ramach szablonu warto od razu ustalić, czy tekst ma być wzbogacany o zdjęcia. Jeśli zdecydujesz się tylko na zdjęcie główne, to wskaż bank, z którego będziesz korzystać (oraz inne osoby odpowiedzialne za pisanie artykułów), określ ich rozdzielczość oraz preferowaną orientację.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.