Data wpisu: 19.08.2022

Jak zoptymalizować blog firmowy pod kątem SEO?

Blog firmowy to potężne narzędzie SEO. Jeśli planujesz zlecić kampanię pozycjonowania witryny w wyszukiwarce, a nie masz bloga, to spodziewaj się, że agencja marketingowa będzie naciskać na jego uruchomienie. Dzięki blogowi zyskasz źródło linków wewnętrznych, a przede wszystkim miejsce ekspozycji słów kluczowych ściągających ruch z wyszukiwarki. Konieczne jest jednak prawidłowe zoptymalizowanie bloga firmowego pod kątem SEO. Kilka wskazówek znajdziesz w naszym poradniku.

Opracuj listę tematów zgodnie z analizą słów kluczowych

Słowa kluczowe dostarczy Ci agencja SEO odpowiedzialna za zoptymalizowanie strony pod kątem wymagań Google. Zgodnie z tym opracuj listę co najmniej kilkudziesięciu tematów, które w tytule i w treści będą zawierać słowa najczęściej wyszukiwane przez klientów. Frazy można oczywiście modyfikować, a wręcz jest to wskazane, aby nie powtarzać tematów i wypełnić blog możliwie jak największą liczbą artykułów.

Wybierz tematy, które możesz rozbudować

Na pewno masz konkurencję, która już od dawna inwestuje w pozycjonowanie i prawdopodobnie prowadzi też blog firmowy. Sprawdź, jakie tematy zostały już przez nią poruszone i oceń, czy jesteś w stanie zaproponować czytelnikom coś więcej. Jeśli stworzyć lepsze, bardziej merytoryczne i komplementarne artykuły – nawet na te same tematy – to Google z czasem zacznie promować Twój blog, co przełoży się na lepsze pozycjonowanie strony w wyszukiwarce.

Dbaj o strukturę tekstu zgodną z zasadami SEO

Chodzi tutaj o to, aby każdy artykuł zawierał tytuł, śródtytuły oraz rozsądną liczbę słów kluczowych – we wstępie i kilkakrotnie w dalszej części tekstu. Mile widziane są również elementy zwiększające atrakcyjność artykułu w oczach czytelników, jak pogrubienia, wyjustowania, wypunktowania etc.

Artykuły „pod SEO” przeplataj tekstami o dużej wartości merytorycznej

Nie ma przeszkód, aby na blogu publikować artykułu typowo pisane „pod SEO”, czyli średnio interesujące czytelnika, natomiast przyciągające algorytm Google. Nie powinny to być oczywiście teksty zupełnie bezwartościowe, natomiast nie trzeba się też nad nimi przesadnie rozwodzić.

Pamiętaj jednak, że blog firmowy musi również wspierać kreowanie atrakcyjnej, zaufanej, eksperckiej marki. Dlatego przewagę powinny mieć artykuły o dużej wartości merytorycznej. Wówczas artykuły „pod SEO” ściągną nam ruch z wyszukiwarki, a te eksperckie zatrzymają czytelników na dłużej, ułatwiając im podjęcie decyzji zakupowej.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry