Data wpisu: 25.07.2022

Jak tworzyć artykuły na firmowy blog, które rzeczywiście będą kreować atrakcyjny wizerunek marki?

Content marketing to strategia umożliwiająca osiągnięcie bardzo ważnych dla każdej marki celów. Jednym z nich jest zbudowanie atrakcyjnego, zaufanego wizerunku w oczach przedstawicieli grupy docelowej. Marka, której konsumenci ufają, sprzedaje więcej, drożej i przy mniejszym zaangażowaniu środków w reklamę. Jednym z narzędzi do osiągnięcia tego celu jest oczywiście tworzenie wartościowych artykułów na firmowy blog. Muszą one jednak spełniać kilka bardzo istotnych warunków, o których przeczytasz w tym poradniku.

Wskazanie autora artykułu

Zaczynamy od tej wskazówki, choć nie trzeba się do niej sztywno stosować. Jeśli nie chcesz wskazywać autora artykułu opublikowanego na blogu firmowym, ponieważ np. jest to praca zbiorowa, do której przyłożyło się kilkoro pracowników, to w porządku. Z drugiej jednak strony trzeba pamiętać, że jeśli artykuł na konkretną „twarz” i jest podpisany jakimś nazwiskiem, to od razu uznajemy go za bardziej wiarygodny.

Artykuły powinny być pisane przez ekspertów

To kontynuacja wcześniej podjętego wątku. Jeśli masz możliwość podpisywania artykułów nazwiskami ich autorów, to wyraźnie podkreśl ich kompetencje do tworzenia tego typu treści. Za najbardziej wartościowe uznajemy artykuły pisane przez ekspertów w danej dziedzinie – lekarzy, fizjoterapeutów, inżynierów, kosmetologów etc.

Jeśli więc np. masz gabinet terapii manualnej, to warto podpisywać artykuły na blogu imieniem, nazwiskiem oraz tytułem zawodowym (np. fizjoterapeuta Jan Kowalski). To podnosi wartość tekstu w oczach jego czytelników, mając przy tym pozytywny wpływ na wizerunek marki biznesowej.

Bardzo wysoka jakość merytoryczna i językowa

Jest to rzecz zupełnie oczywista, natomiast warto mimo wszystko o tym przypomnieć, ponieważ zbyt często firmy wychodzą z założenia, że na blogu firmowym nie ma miejsca na „ciężkie”, eksperckie tematy i szczegółowe omawianie skomplikowanych zagadnień. Nic z tych rzeczy. Nawet jeśli potencjalny klient niewiele zrozumie z treści artykułu, to z pewnością wyczuje, że został napisany przez eksperta, a to uwiarygodni firmę w jego oczach i zachęci go do skorzystania z jej oferty (zniknie element ryzyka zakupowego).

Omawianie tematów od strony praktycznej, użytkowej

Tworząc artykuły na blog warto unikać tonu encyklopedycznego. Tekst stricte teoretyczny może i zainteresuje jakiegoś eksperta branżowego, ale to niekoniecznie jest Twój klient. Jeśli  celujesz w grupę docelową złożoną z osób niemających specjalistycznej wiedzy z zakresu przedmiotu Twojej działalności, to pokaż profesjonalizm, wiedzę i doświadczenie marki poprzez przykłady, omówienie konkretnych przypadków. Stawiaj na praktyczny wydźwięk artykułu i przekazuj czytelnikom wiedzę, którą będą mogli sami wykorzystać.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry