Content marketing to strategia umożliwiająca osiągnięcie bardzo ważnych dla każdej marki celów. Jednym z nich jest zbudowanie atrakcyjnego, zaufanego wizerunku w oczach przedstawicieli grupy docelowej. Marka, której konsumenci ufają, sprzedaje więcej, drożej i przy mniejszym zaangażowaniu środków w reklamę. Jednym z narzędzi do osiągnięcia tego celu jest oczywiście tworzenie wartościowych artykułów na firmowy blog. Muszą one jednak spełniać kilka bardzo istotnych warunków, o których przeczytasz w tym poradniku.
Zaczynamy od tej wskazówki, choć nie trzeba się do niej sztywno stosować. Jeśli nie chcesz wskazywać autora artykułu opublikowanego na blogu firmowym, ponieważ np. jest to praca zbiorowa, do której przyłożyło się kilkoro pracowników, to w porządku. Z drugiej jednak strony trzeba pamiętać, że jeśli artykuł na konkretną „twarz” i jest podpisany jakimś nazwiskiem, to od razu uznajemy go za bardziej wiarygodny.
To kontynuacja wcześniej podjętego wątku. Jeśli masz możliwość podpisywania artykułów nazwiskami ich autorów, to wyraźnie podkreśl ich kompetencje do tworzenia tego typu treści. Za najbardziej wartościowe uznajemy artykuły pisane przez ekspertów w danej dziedzinie – lekarzy, fizjoterapeutów, inżynierów, kosmetologów etc.
Jeśli więc np. masz gabinet terapii manualnej, to warto podpisywać artykuły na blogu imieniem, nazwiskiem oraz tytułem zawodowym (np. fizjoterapeuta Jan Kowalski). To podnosi wartość tekstu w oczach jego czytelników, mając przy tym pozytywny wpływ na wizerunek marki biznesowej.
Jest to rzecz zupełnie oczywista, natomiast warto mimo wszystko o tym przypomnieć, ponieważ zbyt często firmy wychodzą z założenia, że na blogu firmowym nie ma miejsca na „ciężkie”, eksperckie tematy i szczegółowe omawianie skomplikowanych zagadnień. Nic z tych rzeczy. Nawet jeśli potencjalny klient niewiele zrozumie z treści artykułu, to z pewnością wyczuje, że został napisany przez eksperta, a to uwiarygodni firmę w jego oczach i zachęci go do skorzystania z jej oferty (zniknie element ryzyka zakupowego).
Tworząc artykuły na blog warto unikać tonu encyklopedycznego. Tekst stricte teoretyczny może i zainteresuje jakiegoś eksperta branżowego, ale to niekoniecznie jest Twój klient. Jeśli celujesz w grupę docelową złożoną z osób niemających specjalistycznej wiedzy z zakresu przedmiotu Twojej działalności, to pokaż profesjonalizm, wiedzę i doświadczenie marki poprzez przykłady, omówienie konkretnych przypadków. Stawiaj na praktyczny wydźwięk artykułu i przekazuj czytelnikom wiedzę, którą będą mogli sami wykorzystać.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.