SEO to ogólnikowe określenie strategii pozyskiwania tzw. ruchu organicznego z wyszukiwarki Google. Celem jest to, aby zwiększyć liczbę odwiedzin strony internetowej np. firmy, co poprawia jej widoczność w sieci, a przede wszystkim daje szansę na pozyskanie klientów. Coraz więcej firm ma jednak wątpliwości, czy pozycjonowanie rzeczywiście się opłaca i czy lepszym wyborem nie jest jednak kampania linków sponsorowanych w wyszukiwarce – szybsza, sprecyzowana, ale też droższa.
Jeśli sam wahasz się nad zainwestowaniem w pozycjonowanie, to w naszym artykule znajdziesz najważniejsze statystyki sugestywnie wyjaśniające, dlaczego wciąż warto pozyskiwać ruch organiczny z wyszukiwarki.
Z ostatnich dostępnych danych wynika, że amerykańska wyszukiwarka odpowiada za blisko 93 proc. globalnego ruchu internetowego. Nie być w niej to marketingowe samobójstwo, a lekceważenie SEO to skrajne zaniedbanie.
Wyobraź sobie, że w Twoim mieście działa jedno centrum handlowe, w którym kupuje 93 proc. mieszkańców. Ty jednak uparcie prowadzisz sklep na obrzeżach i liczysz na to, że jakoś to będzie. Podobnie zachowują się firmy, które nie inwestują w SEO, choć ewidentnie jest to zła decyzja.
Może się wydawać, że w pozycjonowanie inwestują dziś wszyscy. Nic bardziej mylnego. Ze statystyk Google wynika, że aż 90% stron nie generuje żadnego ruchu w wyszukiwarce, czyli nikt ich nie odwiedza. Tym samym można przyjąć, że podejmując działania SEO konkurujesz o uwagę użytkowników z tylko dziesięcioma procentami innych witryn. Nie taka zła perspektywa, prawda?
Faktem jest, że ruch organiczny w Google sukcesywnie spada i ustępuje miejsca temu pozyskiwanemu dzięki linkom sponsorowanym. Wciąż jednak stanowi on ponad 35 proc. wszystkich wyszukiwań, które kończą się kliknięciem w link, czyli przejściem na stronę. Oznacza to, że co trzecia osoba, która odwiedzi Twoją witrynę firmową, zrobi to dzięki dostrzeżeniu linku w Google. To wystarczający argument, aby nie lekceważyć SEO.
Jeśli tylko 10 proc. stron pozyskuje jakikolwiek ruch z Google, to co powiedzieć o statystyce, która wskazuje, że zaledwie 0,8 proc. witryn może się pochwalić ponad setką linków zwrotnych? Już samo to świadczy o tym, że osiągnięcie wysokiej pozycji w wyszukiwarce dzięki wartościowemu linkowaniu nie jest wielkim problemem i wcale nie wymaga ogromnych nakładów inwestycyjnych, czego obawiają się niektórzy przedsiębiorcy.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.