Data wpisu: 26.01.2021

Dlaczego artykuły sponsorowane są obowiązkowym elementem kampanii SEO?

Żadnego właściciela strony internetowej nie trzeba przekonywać, jak ważne jest jej pozycjonowanie. Dobra widoczność w Google, najlepiej w TOP 10 na najatrakcyjniejsze frazy, to właściwie gwarancja zwiększenia przychodów przedsiębiorstwa. Osiągnięcie tego efektu nie jest jednak takie proste, a już na pewno nie będzie możliwe bez wsparcia kampanii SEO artykułami sponsorowanymi. Dlaczego są one tak ważne? Sprawdź w naszym poradniku.

Wartościowe linki do strony docelowej

Kolejne zmiany w algorytmie wyszukiwania Google kładą jeszcze mocniejszy nacisk na kwestię linkowania zewnętrznego. Oczywiście kluczowe znaczenie ma tutaj jakość samego linku oraz źródło jego pochodzenia. Nie ma sensu linkować do strony z tzw. pressel pages, czyli stron bez żadnej wartości, służących jedynie do katalogowania. Dużo lepszym wyborem jest publikowanie artykułów sponsorowanych na zweryfikowanych portalach – zarówno tematycznych, jak i newsowych.

Wbrew pozorom koszt publikacji wcale nie jest bardzo wysoki – a już szczególnie wtedy, gdy nie zależy nam na dobrej widoczności artykułu, ponieważ chcemy tylko pozyskać wartościowy link zewnętrzny.

Pośrednie pozyskiwanie ruchu

Osoby natrafiające na artykuł sponsorowany mogą przejść na stronę promowanej w nim marki nie tylko poprzez kliknięcie w link, ale też po samodzielnym wyszukaniu jej w Google. Warunek: artykuł musi być interesujący, przydatny i angażujący. W ten oto sposób naturalnie zwiększamy zainteresowanie marką i jej ofertą. Większa liczba użytkowników strony zwróci uwagę algorytmu, który zacznie ją promować i sukcesywnie poprawiać jej widoczność w wyszukiwarce.

Zwiększenie ruchu organicznego

Nie zapominajmy, że artykuły sponsorowane opublikowane na portalach internetowych same także pozycjonują się w Google. Istnieje zatem bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że dobrze napisany artykuł, zawierający frazy kluczowe i mający wartość merytoryczną zacznie ściągać ruch na stronę bezpośrednio z wyszukiwarki. Nazywamy to ruchem organicznym – o tyle cennym, że nie trzeba za niego dodatkowo płacić.

Poza tym wartościowy artykuł sponsorowany będzie widoczny w Google bezterminowo, co oznacza, że zyskujemy dzięki niemu bezpłatne źródło ruchu na wiele kolejnych lat. Jest to zatem świetna inwestycja z gwarantowaną stopą zwrotu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry