Artykuły sponsorowane stały się podstawowym narzędziem promocji marki w Internecie. Masowo wykorzystuje się je w strategii content marketingu, ale zbyt wiele firm traktuje je wyłącznie w kategorii reklamy. Efekt jest taki, że w sieci mnożą się artykuły infantylne pod względem treści, wprost reklamujące markę, a przez to mało wiarygodne dla czytelników. Jakie korzyści odniesiesz, gdy zrezygnujesz z takiej narracji i skupisz się na merytoryce?
Artykuł sponsorowany, którego nikt nie przeczyta – poza autorem, wydawcą i marketingowcem firmy zlecającej jego napisanie – nie przyniesie marce żadnych korzyści. Ot, będzie kolejnym zapychaczem przestrzeni internetowej, ugrzęźnie w archiwum portalu i tyle. Dlatego punktem wyjścia do stworzenia takiego tekstu zawsze powinien być interes czytelnika.
Zamiast kombinować, jak tu przemycić nazwę marki i wypromować jej produkty czy usługi, należy w pierwszej kolejności postawić na wartościową, przyciągającą uwagę treść, która odpowiada na pytania dręczące przedstawicieli grupy docelowej marki. Jeśli artykuł rozwiewa jakieś wątpliwości, rozwiązuje jakieś problemy, to nie trzeba w co drugim zdaniu zachwalać produktów i usług własnych. Taka treść zawsze przyniesie marce korzyści wizerunkowe – nawet jeśli zostanie jedynie wspomniana.
Artykuły o charakterze wyłącznie reklamowym są siłą rzeczy gorzej traktowane przez algorytm wyszukiwarki. Nie zapominajmy, że Google cały czas pracuje nad udoskonaleniem swojego flagowego narzędzia. Sztuczna inteligencja jest już na tyle rozwinięta, że potrafi odróżnić wartościową treść od infantylnej reklamy, promując tę pierwszą.
Inwestując w merytoryczne, atrakcyjne dla czytelnika artykuły sponsorowane, marka osiągnie większe korzyści na gruncie SEO. Taki artykuł będzie się dobrze pozycjonować w Google, a tym samym przyciągać więcej potencjalnych klientów, którzy mogą następnie zainteresować się ofertą firmy.
Jeszcze kilka lat temu badania pokazywały, że przeciętny użytkownik Internetu niespecjalnie odróżniał artykuły sponsorowane od treści redakcyjnych. Od tego czasu sporo się jednak zmieniło. Przede wszystkim wyraźnie spadła jakość artykułów sponsorowanych, które w dużej części stały się infantylnymi reklamami, pisanymi na kolanie, mającymi na celu nie tyle promowanie wizerunku marki, co pozyskanie linku zewnętrznego (w ramach strategii SEO).
Nietrudno się domyślić, że taka treść nie przynosi marce niczego pozytywnego. Może jej wręcz zaszkodzić i ją ośmieszyć, bo wbrew temu, co często mówią specjaliści SEO, takie artykuły są czytane nie tylko przez roboty Google, ale też potencjalnych klientów firmy.
Atrakcyjna, merytoryczna treść przyczyni się do zbudowania eksperckiego wizerunku marki oraz gwałtownego wzrostu zaufania po stronie konsumentów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.