Data wpisu: 09.07.2024

Content marketing w działaniach promocyjnych dealera samochodowego: praktyczne przykłady

Dealerzy samochodowi od zawsze mieli dość utrudnione zadanie w zakresie opracowywania swoich strategii marketingowych. Powód? Mocne ograniczenia ze strony marek, które reprezentują. To „centrala” narzuca narrację i wyznacza ramy komunikacji z klientami. Nie oznacza to natomiast, że dealerzy są zdani tylko na widzimisię swoich franczyzodawców. Świetnym narzędziem jest content marketing, który szczególnie dobrze sprawdza się w formie urozmaicenia działań promocyjnych marki dealera samochodowego. Kilka przykładów znajdziesz w naszym poradniku.

Newsy z branży motoryzacyjnej

Na stronie internetowej dealera można stworzyć zakładkę z aktualnościami, gdzie będą publikowane krótkie informacje newsowe na temat nowości, ważnych wydarzeń, zapowiadanych premier itd. Nie będzie to oczywiście konkurencja dla portali branżowych, ale regularne aktualizowanie treści na stronie jest dobrze odbierane przez Google, co pomoże w walce o lepsze zasięgi.

Blog firmowy

To absolutna podstawa, jeśli chcemy realnie wspomóc promocję marki dealera. Blog firmowy daje ogromne możliwości w zakresie zaangażowania content marketingu, pozwalając np. na publikowanie długich artykułów poradnikowych przyciągających ruch organiczny czy prezentowanie poszczególnych modeli w bardziej rozbudowany sposób, niż ma to miejsce na stronie głównej dealera (gdzie ograniczenie stanowi miejsce oraz komunikacja narzucona przez producenta).

Zaprezentowanie innych usług

Dealerzy samochodowi bardzo często są kojarzeni przez pryzmat wyłącznie sprzedaży nowych aut. Tymczasem większość dealerów zarabia również na usługach dodatkowych, przede wszystkim na serwisie oraz sprzedaży samochodów używanych.

Klienci mogą się o tym dowiedzieć dzięki content marketingowi, czy to poprzez artykułu na blogu czy artykuły sponsorowane, które szerzej zaprezentują ofertę dealera.

Testy

Mamy tutaj na myśli zarówno testy w formie artykułów, jak i materiałów wideo. Ta druga opcja wymaga oczywiście znacznie większych nakładów inwestycyjnych, natomiast stanowczo warto ją uwzględnić w strategii marketingowej dealera.

Obecnie gros klientów czerpie swoją wiedzę na temat poszczególnych modeli samochodów z Internetu. Testy na YouTube coraz częściej są pierwszy kontaktem z danym pojazdem i decydują o tym, czy potencjalny nabywca pofatyguje się do salonu.

Zauważmy również, że wyraźnym trendem w motoryzacji jest sprzedaż samochodów w 100% online, z pominięciem wizyty w salonie. To kolejny powód. Dla którego dealerzy powinni mocno inwestować w cyfrowy marketing, w szczególności bazujący na atrakcyjnej, unikalnej treści.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry