Data wpisu: 20.07.2020

Jak mądrze kierować ruch z artykułu sponsorowanego?

Artykuły sponsorowane są znakomitym sposobem na promocję marki w Internecie. Dobrze napisany tekst z pewnością przykuje uwagę czytelników i zainteresuje ich promowanym produktem czy usługą. Ważne, aby nie była to treść stricte reklamowa, ale wartościowa, mająca potencjał informacyjny, inspirująca do zakupu. Równie istotne jest prawidłowe kierowanie ruchu z artykułu sponsorowanego na strony należące do promowanej marki. Jak to robić mądrze i w ten sposób wycisnąć maksimum z kampanii? Sprawdź nasze wskazówki.

Nie przesadzać z linkami

To podstawowa zasada, której należy się kurczowo trzymać. Upychanie linków zewnętrznych w każdym akapicie artykułu sponsorowanego jest nierozsądne, bo sprawia, że tekst staje się nieczytelny i nieprzyjazny – dosłownie odrzuca czytelnika. Poza tym każdy średnio rozgarnięty internauta od razu uzna, że ma do czynienia z nachalną reklamą, co spowoduje, że z artykułem zapozna się zdecydowanie mniej osób.

Czytelne powiązanie linku z treścią artykułu

Link umieszczony w tekście nie powinien pojawiać się znienacka, bez żadnego konkretnego powodu. Zawsze dodajemy go w taki sposób, aby wyglądał jak najbardziej naturalnie, na przykład kończył jakiś wątek podjęty w konkretnym zdaniu czy akapicie. Uwaga! Nigdy nie ukrywamy podstępnie linków w treści. To fatalnie wpływa na SEO, ale też rujnuje zaufanie czytelnika do promowanej marki.

Kierujemy ruch na stronę, która rozwija wątki poruszone w artykule sponsorowanym

Bardzo dobrym pomysłem jest skierowanie ruchu na przykład na blog firmowy, na którym został opublikowany znacznie obszerniejszy artykuł poruszający dany temat. W ten sposób można zaprezentować markę, jako profesjonalną, fachową, godną zaufania i zbudować jej ekspercki wizerunek. Wiele marek decyduje się też skierować ruch z artykułu sponsorowanego do swoich social mediów, co także jest ciekawym rozwiązaniem, o ile oczywiście profil jest prowadzony w sposób profesjonalny, a tematyka promowanego wpisu koreluje z myślą przewodnią artykułu.

Opcjonalnie: odesłanie do strony sprzedażowej

Jeśli celem publikacji artykułu sponsorowanego jest zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić w nim link prowadzący bezpośrednio do strony sprzedażowej, na przykład w sklepie online. To zawsze lepsze rozwiązanie, niż np. odesłanie czytelnika do strony głównej i skazanie go na samodzielne wyszukanie produktu (czego spora grupa odbiorców artykułu i tak nie zrobi).


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry