Artykuły sponsorowane są znakomitym sposobem na promocję marki w Internecie. Dobrze napisany tekst z pewnością przykuje uwagę czytelników i zainteresuje ich promowanym produktem czy usługą. Ważne, aby nie była to treść stricte reklamowa, ale wartościowa, mająca potencjał informacyjny, inspirująca do zakupu. Równie istotne jest prawidłowe kierowanie ruchu z artykułu sponsorowanego na strony należące do promowanej marki. Jak to robić mądrze i w ten sposób wycisnąć maksimum z kampanii content marketingowej? Sprawdź nasz poradnik.
To podstawowa zasada, której należy się kurczowo trzymać. Upychanie linków zewnętrznych w każdym akapicie artykułu sponsorowanego jest nierozsądne, bo sprawia, że tekst staje się nieczytelny i nieprzyjazny – dosłownie odrzuca czytelnika. Poza tym każdy średnio rozgarnięty internauta od razu uzna, że ma do czynienia z nachalną reklamą, co spowoduje, że z artykułem zapozna się zdecydowanie mniej osób.
Link umieszczony w tekście nie powinien pojawiać się znienacka, bez żadnego konkretnego powodu. Zawsze dodajemy go w taki sposób, aby wyglądał jak najbardziej naturalnie, na przykład kończył jakiś wątek podjęty w konkretnym zdaniu czy akapicie. Uwaga! Nigdy nie ukrywamy podstępnie linków w treści. To fatalnie wpływa na pozycjonowanie, ale też rujnuje zaufanie czytelnika do promowanej marki.
Bardzo dobrym pomysłem jest skierowanie ruchu na przykład na blog firmowy, na którym został opublikowany znacznie obszerniejszy artykuł poruszający dany temat. W ten sposób można zaprezentować markę, jako profesjonalną, fachową, godną zaufania i zbudować jej ekspercki wizerunek. Wiele marek decyduje się też skierować ruch z artykułu sponsorowanego do swoich social mediów, co także jest ciekawym rozwiązaniem, o ile oczywiście profil jest prowadzony w sposób profesjonalny, a tematyka promowanego wpisu koreluje z myślą przewodnią artykułu.
Jeśli celem publikacji artykułu sponsorowanego jest zwiększenie sprzedaży konkretnego produktu, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić w nim link prowadzący bezpośrednio do strony sprzedażowej, na przykład w sklepie internetowym. To zawsze lepsze rozwiązanie, niż np. odesłanie czytelnika do strony głównej i skazanie go na samodzielne wyszukanie produktu (czego spora grupa odbiorców artykułu i tak nie zrobi).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.