Jak już wiesz z wcześniej opublikowanego artykułu na naszym blogu, zbudowanie autorytetu jest jednym z trzech najważniejszych celów content marketingu. Z naszego doświadczenia wynika, że jest to wręcz cel nadrzędny. Marki, które cieszą się autorytetem w branży i wśród klientów, zawsze będą osiągać dobre wyniki sprzedażowe. Pytanie tylko, jak osiągnąć taki status? Niezbędne jest wykorzystanie kilku narzędzi content marketingu, które omawiamy w naszym poradniku.
Zanim zaczniesz wychodzić z contentem na zewnątrz, czyli na inne serwisy internetowe czy do wydawnictw drukowanych, skup się na własnym podwórku. Pierwszym krokiem powinno być uruchomienie firmowego bloga, który będzie swoistym polem doświadczalnym. Pisz lub zlecaj pisanie wartościowych artykułów, stawiając przede wszystkim na regularność i jakość oraz unikalność treści.
Gdy blog się rozwinie, to możesz pomyśleć o np. własnym portalu internetowym, który będzie stanowić zaplecze merytoryczne marki i kluczowy element strategii budowania autorytetu.
Po wypracowaniu własnego stylu tworzenia atrakcyjnego contentu możesz podzielić się nim z szerszą publiką i wykorzystać go do promowania marki przedsiębiorstwa. Tutaj oczywistym wyborem są artykuły sponsorowane, które publikuje się zarówno online, jak i offline, w zależności od tego, gdzie są Twoi klienci.
Pamiętaj, aby nawet tworząc treści o charakterze marketingowym, nie przedkładać tego nad wartość merytoryczną. Artykuły sponsorowane powinny wyróżniać się dobrą jakością, mieć charakter poradnikowy i przekazywać czytelnikom przydatne informacje – to także wspomoże budowanie autorytetu marki przedsiębiorstwa.
W zewnętrznych mediach można zaistnieć nie tylko kupując miejsce ekspozycji, np. publikację artykułu sponsorowanego. Jeśli masz coś do powiedzenia, Twoja marka już coś znaczy w branży i uchodzisz za autorytet (póki co w wąskim gronie), to istnieje spora szansa na opublikowanie artykułu eksperckiego lub wywiadu – czy to na jakimś portalu, czy w wydawnictwie drukowanym.
Jest to punkt przełomowy dla większości marek biznesowych, ale też stojących za nimi właścicieli. Taka publikacja dodaje prestiżu i uwiarygadnia eksperckość przedsiębiorstwa, co będzie pracować na jego rzecz jeszcze przez bardzo długi czas.
Dopiero po opanowaniu tych narzędzi content marketingu warto poważnie pomyśleć o wejściu na inne platformy i tworzeniu np. vlogów czy podcastów. Wymagają one znacznie większego zaangażowania, dlatego zastanów się, czy na pewno znajdziesz na to czas.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.