Data wpisu: 24.01.2023

Podstawowe zasady edycji artykułu na blog firmowy

Napisanie artykułu na firmowy blog to dopiero połowa pracy. Druga jest nie mniej ważna i wiąże się z publikacją tekstu na stronie. Można to zrobić z poziomu systemu CMS, co nie jest szczególnie skomplikowane. Należy przy tym pamiętać, że artykuł należy odpowiednio edytować, aby nie tylko jego treść, ale też forma była atrakcyjna dla odbiorcy. Podstawowe zasady edycji artykułu na blog firmowy znajdziesz w naszym poradniku.

Tytuł

Edycję artykułu zawsze zaczynamy od tytułu, który pełni funkcję nagłówka H1. Musi być atrakcyjny dla czytelnika, zdradzać treść artykułu i zachęcać do zapoznania się z całością tekstu. Dobry tytuł to 30-40 procent sukcesu, dlatego warto się przyłożyć do jego opracowania.

Śródtytuły

Śródtytuły to nagłówki niższego rzędu, a więc H2, H3 itd. Ich funkcją jest nie tylko uatrakcyjnienie wyglądu tekstu, ale również porządkowanie jego struktury i wprowadzanie nowych wątków podejmowanych przez autora tekstu.

Pogrubienia, kursywa

Na etapie edycji artykułu należy zadbać o to, aby był on łatwy do skanowania. Nie liczmy na to, że czytelnicy zapoznają się z treścią od deski do deski. Dziś większość internautów skanuje tekst w poszukiwaniu istotnych informacji. Dlatego te szczególnie ważne należy zaznaczyć poprzez pogrubienie czy kursywę.

Wypunktowania

Również uatrakcyjniają tekst, ułatwiają jego skanowanie, ale również poprawiają strukturę artykułu. Dzięki wypunktowaniom czytelnik może o wiele wygodniej i szybciej zapoznać się z treścią, oceniając tym samym, czy warto poświęcić czas na przeczytanie całego artykułu.

Usuń zbite bloki tekstu

Zbite bloki są niedopuszczalne, ponieważ zniechęcają do czytania. Wyobraź sobie, że na ekranie monitora czy tym bardziej smartfonu wyświetla Ci się tekst bez żadnego światła, pisany ciągiem, bez choćby jednego śródtytułu. To kardynalny błąd w kampanii content marketingowej.

Każdy artykuł powinien być rozbity na możliwie dużo akapitów, przy czym zaleca się, aby jeden akapit miał nie więcej niż 5-6 linijek tekstu.

Zdjęcie lub zdjęcia

Ostatnim etapem edycji artykułu (poza optymalizacją pod SEO) jest dodanie zdjęcia głównego oraz ewentualnie zdjęć w treści, które rozdzielają bloki tekstu, uatrakcyjniają artykuł i są ściśle powiązane z podejmowanym tematem.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry