Content marketing to podstawowe narzędzie budowania atrakcyjnego, zaufanego i eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa. Czy jednak wiesz, że możesz go wykorzystać także na potrzeby usprawnienia obsługi klienta? Jeśli drażni Cię, że codziennie odbierasz telefony i otrzymujesz maile z wciąż tymi samymi pytaniami, to czas najwyższy wypróbować te sposoby wykorzystania content marketingu.
Jeśli nie masz działu FAQ na stronie firmowej, to szybko nadrób to niedopatrzenie. FAQ, czyli najczęściej zadawane pytania, pozwoli choć trochę ograniczyć liczbę irytujących telefonów i maili od klientów, którzy wciąż pytają o to samo. W dodatku zyskasz pole do większego zagęszczenia słów kluczowych na stronie, co będzie korzystne z punktu widzenia pozycjonowania.
Blog firmowy również może być elementem procesu obsługi klienta. W jaki sposób? Chodzi tutaj oczywiście o publikowanie rozbudowanych artykułów, które w wyczerpujący sposób odpowiadają na często zadawane przez klientów pytania. Inspiracją do tworzenia artykułów mogą być również trendy Google dla Twojej branży.
Media społecznościowe to coraz częściej podstawowe kanały komunikacji marki z klientami. Wiele marek przenosi do nich obsługę klienta, co na dłuższą metę może się sprawdzić – czy to na poziomie prowadzenia konwersacji via komunikatory online, czy poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez użytkowników pod wpisami marki.
Udzielanie rozbudowanych odpowiedzi również można traktować jako element kampanii content marketingowej. Dopilnuj, aby żadne pytanie czy komentarz, również nieprzychylny, nie pozostało bez odpowiedzi. Można to wykorzystać do załagodzenia sytuacji, poprawienia wizerunki marki czy zaprezentowania jej profesjonalizmu i solidnego zaplecza merytorycznego.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.