Data wpisu: 13.02.2024

Dlaczego działania content marketingowe są niezbędne w Twojej strategii biznesowej?

Jeśli od pewnego czasu uzupełniasz swoją wiedzę na temat nowoczesnego marketingu internetowego, to na pewno kojarzysz termin „content marketing”. Jest to bardzo ważny element każdej kampanii online, która ma na celu zwiększenie widoczności marki i zdobycie zaufania klientów. Pytanie tylko: co o tym decyduje? Dlaczego content marketing rzeczywiście jest niezbędny w strategii biznesowej każdej promującej się firmy? Oto najważniejsze argumenty.

Content marketing pomaga w wypracowaniu autorytetu marki

Solą content marketingu jest regularne publikowanie wartościowych treści, na przykład na blogu firmowym, portalach tematycznych, w social media czy w materiałach reklamowych kolportowanych online.

Takie działanie pomaga firmie w dążeniu do wypracowania pozycji lidera w swojej branży. Atrakcyjne, merytoryczne treści pozwalają zyskać zaufanie potencjalnych klientów i wypracować autorytet marki, co jest kluczowe w długoterminowym rozwoju firmy.

Lepsza widoczność w sieci

Dobre treści to nie tylko te angażujące, unikalne i wartościowe dla czytelników, ale też zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, oczywiście na czele z Google. Publikowanie takich treści na stronie internetowej firmy jest podstawą każdej kampanii pozycjonowania.

Marketing w wyszukiwarkach pozwala zwiększyć widoczność firmy w Internecie i dotrzeć z ofertą do osób, które ograniczają się wyłącznie do rekomendacji znalezionych w sieci. Dobra treść jest promowana przez Google i przyczynia się do zwiększenia tzw. organicznego ruchu na stronie firmy.

Zyskanie lojalności klienta

Współcześni klienci, szczególnie z młodszego pokolenia, nie zwracają już takiej uwagi na cenę produktu. Chętniej wybierają marki, za którymi stoją jakieś wartości – a te muszą zostać odpowiednio wyartykułowane, do czego wykorzystujemy poszczególne narzędzia marketingu online.

Doskonale nadaje się do tego właśnie content marketing, który pozwala poinformować grupę docelową o wartościach marki, a także dostarczyć klientom cennej wiedzy i zainspirować ich do zakupu konkretnych produktów czy usług, często od ręki rozwiązujących jakieś problemy klientów. W ten sposób możemy zyskać ich lojalność, a przynajmniej sympatię, co jest dużą wartością z punktu widzenia marketingu i sprzedaży.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry