Data wpisu: 01.06.2022

Najlepsze narzędzia do budowania eksperckiego wizerunku marki przedsiębiorstwa

Z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że marka jest czymś więcej niż tylko stroną internetową, logotypem, ofertą produktową i nazwą. Marka to przede wszystkim zbiór wartości, z jakimi powinni się utożsamiać jej odbiorcy. Niektóre marki chcą być postrzegane przez pryzmat dobrej zabawy, inne luksusu, jeszcze inne przystępnej ceny.

Są jednak branże, w których szczególnie korzystnie jest pozycjonować swoją markę na poziomie eksperckim. Chodzi o to, aby przekonać klientów, że za marką stoją ludzie znający się na rzeczy, mający fachową wiedzę i bardzo wysokie kwalifikacje. Takie marki chcemy wybierać m.in. korzystając z usług finansowych, doradczych, marketingowych, księgowych, budowlanych, instalacyjnych etc.

Zbudowanie eksperckiego wizerunku marki zajmuje oczywiście sporo czasu i wymaga konsekwencji. Na dobry początek warto wybrać narzędzia, które znakomicie się do tego nadają. Ich pełną listę znajdziesz w naszym poradniku.

Newsletter

Jeśli słyszałeś o tym, że e-mail marketing ma bardzo niską skuteczność, to… dobrze słyszałeś. Szacuje się, że ROI z kampanii e-mail marketingowej nie przekracza 1-2 proc. W tym przypadku nie interesuje nas jednak sprzedaż produktów, ale sukcesywne budowanie eksperckiego wizerunku marki, a do tego newsletter nadaje się wręcz idealnie.

Przede wszystkim newsletter może stanowić dodatkowy kanał komunikacji z klientami i platformę przemycającą wartościowe treści, którymi chcemy się podzielić z odbiorcami. Nie przejmuj się tym, że początkowo większość maili pozostanie bez żadnego odzewu. Z czasem wysyłka newsletteru powinna się przełożyć na chociażby zwiększenie ruchu na stronie.

Artykuły eksperckie na blogu firmowym

To absolutna podstawa strategii kreowania eksperckiego wizerunku marki. Blog daje Ci ogromne pole do popisu w zakresie udowodnienia potencjału marki. Możesz publikować na nim wysokiej klasy artykuły poradnikowe, analityczne, zamieszczać komentarze, udzielać klientom konkretnych wskazówek itd.

Świetne, merytoryczne artykuły na blogu zawsze prowadzą do wzrostu zaufania do marki, która za nimi stoi. Pożądanym „efektem ubocznym” blogowania jest również zwiększenie zasięgu marki w wyszukiwarce (poprzez wzrost ruchu organicznego na stronie z blogiem).

Artykuły sponsorowane

Kontynuujemy temat podstawowych narzędzi content marketingu, które mają kapitalne zastosowanie w strategii kreowania eksperckiego wizerunku marki. Oczywiście nie należy mylić artykułów sponsorowanych z infantylną reklamą. Jeśli taki artykuł rzeczywiście ma przynieść korzyści wizerunkowe, umocnić pozycję marki na rynku i zwiększyć zaufanie do niej, to musimy zadbać o bardzo wysoką jakość treści i dobry poziom merytoryczności.

Tutaj liczy się również miejsce ekspozycji artykułu sponsorowanego. Trzeba się zastanowić, do kogo właściwie go kierujemy. Jeśli do klientów „z branży”, to dobrym pomysłem może być publikacja na portalu branżowym lub nawet w czasopiśmie drukowanym czy w gazetce targowej.

Wywiady, wypowiedzi eksperckie

Tutaj wchodzimy już na obszar działań PR-owych. W tworzeniu eksperckiego wizerunku marki bardzo pomagają wszelkie wzmianki w mediach – nie tylko branżowych, ale też newsowych. Jeśli odbierzesz kiedyś telefon np. od reportera radiowego z prośbą o udzielenie eksperckiej wypowiedzi do jakiegoś materiału, to nigdy nie odmawiaj!

Można również pokusić się o przygotowanie wywiadu sponsorowanego np. dla portalu branżowego. Jest to działanie płatne, komercyjne, natomiast taki wywiad można później wykorzystać dla celów kampanii wizerunkowej.

Profesjonalne teksty opisowe na stronie www

Budowanie eksperckiego wizerunku marki zawsze zaczyna się od opracowania profesjonalnych, atrakcyjnych tekstów na stronę internetową. Naprawdę warto to powierzyć zawodowemu copywriterowi, który zaprezentuje markę od jak najlepszej strony oraz dostosuje język wypowiedzi do celu, jaki chcesz osiągnąć (np. wzbudzenie zaufania).

Webinar dla klientów

To zaawansowane narzędzie, po które warto sięgnąć dopiero w momencie, gdy mamy już uporządkowaną, dobrze działającą strategię komunikacji i teraz możemy sobie pozwolić na przejście na wyższy poziom. Webinary wykorzystują dokładnie tę samą zasadę, co szkolenia handlowe – pozwalają zaprezentować potencjał marki, jej zaplecze merytoryczne oraz produktowe. Różnica polega na tym, że webinar odbywa się zdalnie, dzięki czemu może w nim wziąć udział znacznie więcej osób.

Pamiętaj

Jeśli zdecydujesz się na zorganizowanie webinaru, to koniecznie poinformuj o tym klientów (i wyślij zaproszenie) przez newsletter lub inny wykorzystywany kanał komunikacji zbiorowej (social media, blog firmowy, aktualności na stronie www).

Oczywiście nie musisz sięgać po wszystkie te narzędzia – byłoby to bardzo trudne, zwłaszcza chcąc utrzymać wysoką jakość przekazu. Skup się na kilku dostępnych opcjach, oceń, które z nich jesteś w stanie wdrożyć we własnej firmie (biorąc pod uwagę czas oraz dostępne fundusze, np. na zatrudnienie agencji content marketingowej), a następnie opracuj strategię budowania eksperckiego wizerunku marki z wykorzystaniem wybranych narzędzi. Wierzymy, że powyższe wskazówki Ci w tym pomogą.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry