Data wpisu: 19.05.2021

Dlaczego content marketing NIE jest reklamą?

Wciąż wiele firm decydujących się na uruchomienie kampanii content marketingowej wychodzi z założenia, że to po prostu substytut reklamy. Tymczasem tej strategii w ogóle nie powinno się zestawiać w jednym szeregu z klasycznie rozumianymi działaniami reklamowymi. Dlaczego? Dowiedz się, dlaczego content marketing nie jest reklamą.

Nie przynosi szybkich efektów

Są takie narzędzia reklamy, po których zastosowaniu możemy się spodziewać praktycznie natychmiastowych efektów sprzedażowych – dobrym przykładem będzie tutaj reklama w wyszukiwarce w modelu Google Ads. Z content marketingiem wygląda to zupełnie inaczej, co często rodzi nieporozumienia na linii agencja-klient.

Rozpoczynając kampanię content marketingową trzeba mieć świadomość, że nie jest to sprint, ale maraton. Efekty podjętych działań mogą pojawić się najwcześniej po około pół roku, choć to też zależy od intensywności kampanii. Do tych efektów zaliczymy przede wszystkim:

Zapamiętaj!

Efekty kampanii content marketingowej, choć opóźnione, utrzymują się znacznie dłużej niż w przypadku reklamy. 

Ma zupełnie inny cel

Trzeba to sobie jasno powiedzieć: celem kampanii content marketingowej nie jest zwiększenie sprzedaży – a na pewno nie bezpośrednie. Ten efekt także się pojawi, jednak będzie on – pisząc brzydko – skutkiem ubocznym kampanii (skądinąd pożądanym).

W content marketingu chodzi o to, aby wzmocnić markę przedsiębiorstwa i sprawić, aby była ona pozytywnie odbierana przez grupę docelową. Najważniejsze jest wypracowanie eksperckiego wizerunku marki, co przekłada się na wzrost zaufania. Wówczas klienci faktycznie będą kupować częściej i więcej, ale nie dlatego, że zobaczyli reklamę marki, ale z powodu jej wiarygodności i atrakcyjności.

Można robić content marketing bez reklamy, ale nie ma skutecznej reklamy online bez content marketingu

To esencja content marketingu, przynajmniej w odniesieniu do firm, które stawiają na promocję online. Podejmując działania wyłącznie z zakresu marketingu treści można spodziewać się długofalowych efektów, o których wspomnieliśmy wcześniej.

Natomiast stawianie wyłącznie na reklamę skutkuje tym, że firma osiąga bieżące korzyści, natomiast nie zdyskontuje ich w momencie zaprzestania lub znacznego ograniczenia kampanii. Mało tego: współczesne narzędzia reklamy online siłą rzeczy bazują na content marketingu, ponieważ zaliczamy do nich m.in. artykuły sponsorowane, pozycjonowanie (SEO), Google Ads, strony sprzedażowe czy marketing szeptany oraz reklamę w social media.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry