Wciąż wiele firm decydujących się na uruchomienie kampanii content marketingowej wychodzi z założenia, że to po prostu substytut reklamy. Tymczasem tej strategii w ogóle nie powinno się zestawiać w jednym szeregu z klasycznie rozumianymi działaniami reklamowymi. Dlaczego? Dowiedz się, dlaczego content marketing nie jest reklamą.
Są takie narzędzia reklamy, po których zastosowaniu możemy się spodziewać praktycznie natychmiastowych efektów sprzedażowych – dobrym przykładem będzie tutaj reklama w wyszukiwarce w modelu Google Ads. Z content marketingiem wygląda to zupełnie inaczej, co często rodzi nieporozumienia na linii agencja-klient.
Rozpoczynając kampanię content marketingową trzeba mieć świadomość, że nie jest to sprint, ale maraton. Efekty podjętych działań mogą pojawić się najwcześniej po około pół roku, choć to też zależy od intensywności kampanii. Do tych efektów zaliczymy przede wszystkim:
Zapamiętaj!
Efekty kampanii content marketingowej, choć opóźnione, utrzymują się znacznie dłużej niż w przypadku reklamy.
Trzeba to sobie jasno powiedzieć: celem kampanii content marketingowej nie jest zwiększenie sprzedaży – a na pewno nie bezpośrednie. Ten efekt także się pojawi, jednak będzie on – pisząc brzydko – skutkiem ubocznym kampanii (skądinąd pożądanym).
W content marketingu chodzi o to, aby wzmocnić markę przedsiębiorstwa i sprawić, aby była ona pozytywnie odbierana przez grupę docelową. Najważniejsze jest wypracowanie eksperckiego wizerunku marki, co przekłada się na wzrost zaufania. Wówczas klienci faktycznie będą kupować częściej i więcej, ale nie dlatego, że zobaczyli reklamę marki, ale z powodu jej wiarygodności i atrakcyjności.
To esencja content marketingu, przynajmniej w odniesieniu do firm, które stawiają na promocję online. Podejmując działania wyłącznie z zakresu marketingu treści można spodziewać się długofalowych efektów, o których wspomnieliśmy wcześniej.
Natomiast stawianie wyłącznie na reklamę skutkuje tym, że firma osiąga bieżące korzyści, natomiast nie zdyskontuje ich w momencie zaprzestania lub znacznego ograniczenia kampanii. Mało tego: współczesne narzędzia reklamy online siłą rzeczy bazują na content marketingu, ponieważ zaliczamy do nich m.in. artykuły sponsorowane, pozycjonowanie (SEO), Google Ads, strony sprzedażowe czy marketing szeptany oraz reklamę w social media.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.