Data wpisu: 03.03.2021

Nie chcesz prowadzić bloga? Oto inne sposoby na wykorzystanie marketingu treści

Content marketing jest strategią, która przynosi bardzo dobre, choć odłożone w czasie korzyści. Przede wszystkim należy ją traktować w kategorii narzędzia wspierającego budowę atrakcyjnego, zaufanego wizerunku marki. W ramach kampanii content marketingowej zwyczajowo uruchamia się firmowy blog, ale coraz więcej przedsiębiorstw z tego rezygnuje, najczęściej zasłaniając się brakiem czasu czy specyfiką biznesu, która rzekomo nie daje możliwości regularnego tworzenia ciekawych treści blogowych. Na szczęście marketing treści nie ogranicza się tylko do prowadzenia bloga. Inne sposoby na jego wykorzystanie w promocji marki prezentujemy w naszym poradniku.

Artykuły sponsorowane na portalach

Naturalna propozycja dla marek, które planują zainwestować w content marketing, ale odrzucają opcję prowadzenia bloga. Artykuły sponsorowane, choć muszą zostać czytelnie oznaczone, budzą zaufanie czytelników. Dotyczy to jednak wyłącznie tych artykułów, których treść jest wartościowa, ma charakter poradnikowy i nie skupia się na promowaniu marki czy jej produktów.

Komentarze, analizy

Bardzo dobry, choć jednocześnie wymagający dużego zaangażowania pomysł na content marketing. Wiele portali chętnie publikuje u siebie eksperckie analizy i komentarze, nie biorąc za to pieniędzy. Warunek jest jeden: to musi być treść na bardzo wysokim poziomie. Dzięki takim komentarzom i analizom marka może szybko wypracować sobie ekspercką pozycję w branży, a tym samym zdobyć zaufanie potencjalnych klientów. Jest to również świetny sposób na stopniowe budowanie marki osobistej np. właściciela firmy.

Blogowanie gościnne

Nie chcesz prowadzić własnego bloga, ale wiesz, że konkurencja już to robi? Sprawdź możliwość opublikowania gościnnego wpisu czy to na blogu innej firmy, czy może kogoś, kto interesuje się Twoją branżą. Szczególnie ta druga opcja jest bardzo ciekawa, ponieważ możemy tutaj połączyć content marketing z influencer marketingiem, wykorzystując silną markę osobistą blogera do zwiększenia rozpoznawalności własnego przedsiębiorstwa. Wpisy gościnne nie zawsze wymagają zapłaty – jeśli są bardzo wartościowe i uatrakcyjniają blog, to istnieje szansa, że uda się taką treść opublikować za darmo, zyskując mocny link.

Wypowiedzi eksperckie

To również interesująca forma content marketingu, którą można polecić przedsiębiorcom będącym wysokiej klasy ekspertami w swojej dziedzinie. Wypowiedź ekspercka, na przykład w artykule prasowym, zawsze zwiększa zainteresowanie marką, pozycjonując ją wśród liderów branży. Właśnie dlatego zawsze warto pozytywnie odpowiadać na prośby o komentarz ze strony mediów.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry