Panuje dość powszechne przekonanie, że artykuły SEO są słabe pod kątem językowym i merytorycznym, ponieważ pisze się je pod dyktando słów kluczowych, w dodatku za niską cenę. Tymczasem wcale nie musi tak być. Zauważamy wręcz rosnące zapotrzebowanie na wysokojakościowe artykuły SEO, które poza walorem optymalizacyjnym, niosą ze sobą konkretną wartość dla czytelnika i śmiało mogą zostać opublikowane np. na blogu firmowym. Połączenie SEO z dobrą jakością wcale nie jest takie trudne, a po kilka wskazówek zajrzyj do naszego poradnika.
Słowa kluczowe powinny być wplecione w tekst w sposób możliwie naturalny, co już samo w sobie podniesie ogólną jakość artykułu. Warto unikać nadmiernego zagęszczenia słów kluczowych (tzw. keyword stuffing), co mogłoby nie tylko zniechęcić czytelnika, ale też zostać źle ocenione przez algorytm Google. Słów kluczowych nie trzeba się trzymać literalnie – śmiało można, a wręcz należy stosować ich odmiany.
Duża liczba nagłówków i śródtytułów zwiększa atrakcyjność tekstu, ponieważ ułatwia jego szybkie przeczytanie (więcej krótkich akapitów wprowadza tzw. światło do tekstu). Stosuj więc nagłówki (H1, H2, H3), które są istotne zarówno dla pozycjonowania, jak i dla czytelnika. Nagłówki powinny być poprawne językowo, chwytliwe, zwięzłe, składać jakąś obietnicę (np. poznaj 5 sposobów na…) i oczywiście zawierać słowa kluczowe.
Częstym błędem osób piszących artykuły SEO jest przeświadczenie, że tekst nigdy nie zostanie przeczytany przez człowieka. Warto zmienić perspektywę i pisać przede wszystkim z myślą o czytelnikach. Jeśli artykuł będzie interesujący, poprawny językowo, będzie nieść ze sobą konkretną wartość, to wplecenie w niego słów kluczowych pozostanie czystą formalnością. Podkreślamy, że algorytmy Google premiują dziś teksty merytoryczne, unikalne, odpowiadające na konkretne zapytania użytkowników wyszukiwarki.
Tworząc tekst pod SEO, który ma być również jakościowym artykułem, należy zadbać o jego czytelność. Temu służy formatowanie, czyli zastosowanie list punktowanych, wytłuszczeń kluczowych informacji i krótkiego podsumowania najważniejszych tez zawartych w tekście – na początku lub na końcu artykułu. Takie formatowanie sprawi, że tekst będzie się wydawać przyjaźniejszy i więcej osób postanowi go przeczytać.
Ostatnią wskazówką jest linkowanie. Używaj linków wewnętrznych (czyli prowadzących do innych stron Twojej witryny) i zewnętrznych (do wiarygodnych źródeł), aby zwiększyć wartość treści dla czytelnika oraz podnieść walor SEO.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.