Data wpisu: 24.01.2024

Co składa się na cenę usług SEO?

Pozycjonowanie to podstawowa inwestycja w marketing firmy. Praktycznie każde przedsiębiorstwo, które chce pozyskiwać klientów w Internecie, musi zadbać o przyzwoitą widoczność swojej witryny w wyszukiwarce. To zapewniają skuteczne, przemyślane i konsekwentnie realizowane działania SEO. Wielu przedsiębiorców otrzymując wycenę kampanii nie do końca rozumie, z czego wynika podany koszt i co się na niego składa. Kluczowe elementy wymieniamy w naszym poradniku.

Copywriting

Nie ma kampanii SEO bez treści. Obecnie praktycznie każda agencja marketingowa albo zatrudnia własnych copywriterów, albo zleca pisanie tekstów dla klientów podwykonawcom. Co ważne, minęły już czasy, kiedy artykuły SEO mogły mieć byle jaką jakość. Obecnie Google świetnie odróżnia wartościowe treści od tych pisanych na kolanie czy przy wykorzystaniu AI, stąd copywriting stał się bardzo istotnym elementem składowym kosztu kampanii SEO.

Praca webmasterska

Przed rozpoczęciem kampanii SEO konieczne jest przeprowadzenie audytu pozycjonowanej strony internetowej i wprowadzenie na niej zmian zgodnie z wytycznymi Google. Chodzi tutaj m.in. o przyspieszenie ładowania strony zlikwidowanie pustych podstron, do których prowadzą już dawno nieaktualne linki, optymalizacja tekstów, grafik, itd. Zwykle jest z tym sporo pracy, dlatego początkowe koszty kampanii SEO bywają stosunkowo wysokie.

W ramach optymalizacji strony internetowej pod kątem pozycjonowania konieczne jest również m.in. poprawienie nagłówków, tytułów oraz linkowania wewnętrznego.

Zakup mediów

Jednym z najważniejszych elementów kampanii SEO jest pozyskiwanie linków zewnętrznych, co dziś robi się głównie poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych. W tym celu należy – oczywiście – napisać artykuł (najlepiej obiektywny) zawierający link prowadzący do pozycjonowanej strony oraz opublikować go na jakimś portalu, co jest usługą płatną.

Ważne jest przy tym, aby wybierać wiarygodne portale o długiej historii domeny, które są dobrze oceniane przez Google i nie stanowią źródła tzw. SPAM-u.

Oczywiście na koszt kampanii SEO składa się szereg innych działań, by wymienić tylko monitorowanie efektów kampanii, buzz-marketing (marketing szeptany), analitykę przy wykorzystaniu narzędzi do śledzenia ruchu na stronie itd. Nie możesz więc dziwić się, że żadna szanująca się agencja nie zaproponuje Ci zorganizowania skutecznej kampanii pozycjonowania strony www, za którą weźmie pełną odpowiedzialność, w cenie np. kilkuset złotych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry