Data wpisu: 08.03.2021

Co musisz wiedzieć o audycie SEO strony internetowej?

Audyt SEO strony internetowej to podstawowa usługa świadczona przez agencje reklamowe specjalizujące się w pozycjonowaniu witryn. Nie wszystkie jednak podchodzą do sprawy rzetelnie, co niestety odbija się na klientach. Aby nie dać się naciąć musisz poznać kilka istotnych faktów na temat audytu SEO. Przybliżamy je w naszym poradniku.

Porządny audyt SEO nigdy nie jest darmowy

I musisz to koniecznie zapamiętać. Jeśli ktokolwiek proponuje Ci przeprowadzenie darmowego audytu SEO, to wiesz już, że nie warto podejmować z nim współpracy. Żadna szanująca się agencja SEO, a nawet niezależny ekspert, nie zrobi takiego audytu bezpłatnie, ponieważ zajmuje to mnóstwo czasu i wymaga użycia płatnych narzędzi. Nie mając gwarancji, że klient skorzysta z usługi, proponowanie darmowego audytu byłoby szaleństwem.

Ci, którzy jednak składają takie propozycje, zawsze dostarczają „audyt” szablonowy, zrobiony pod sznurek, a więc de facto kompletnie nieprzydatny. Nie ma w nim niczego, co miałoby jakiekolwiek znaczenie dla Twojej marki. Nie będzie to również punkt wyjścia do podjęcia dalszych działań mających na celu poprawienie widoczności strony w Google.

Audyt SEO obejmuje nie tylko treść

Często zapomina się o tym, że audytując stronę na okoliczność SEO nie można jedynie skupiać się na analizie słów kluczowych w tekstach. Konieczne jest również przyjrzenie się technicznym aspektom strony, sprawdzenie meta znaczników, wszystkich adresów URL, przeanalizowanie linkowania oraz przyjrzenie się działaniom konkurencji. To naprawdę sporo pracy, która w dodatku musi być wykonana starannie. Nadal uważasz, że ktoś to zrobi za darmo?

Przeprowadzenie audytu może zająć nawet kilka tygodni

I wcale nie wynika to z lenistwa audytora czy tego, że jednocześnie zajmuje się kilkoma projektami. Zdaj sobie sprawę z tego, że sama analiza słów kluczowych dla średniej wielkości serwisu z kilkudziesięcioma adresami URL może zająć 5 dni roboczych – a to dopiero początek. Dlatego nie oczekuj, że dobry specjalista przeprowadzi Ci audyt SEO strony internetowej od ręki. Uwierz: nie chcesz mieć takiego audytu.

Audyt bez rekomendacji jest bezwartościowy

Każdy profesjonalny audyt, czy to finansowy czy właśnie SEO, musi zakończyć się przekazaniem klientowi zaleceń. Jeśli na stronie są jakieś błędy utrudniające pozycjonowanie witryny w Google (a można je znaleźć na praktycznie każdej witrynie), to audytor przekazuje rekomendacje, określa koszt i czas ich wdrożenia oraz – co ważne – argumentuje, dlaczego są one niezbędne – na przykład może przygotować symulację, z której wynika, jak bardzo poprawi się pozycja witryny po wprowadzeniu koniecznych zmian.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry