Artykuły sponsorowane to podstawowe narzędzia content marketingu. Wykorzystuje się je w celu zwiększenia świadomości istnienia danej marki w grupie docelowej, zaprezentowania oferty, ale także edukowania klientów i pozyskiwania silnych linków zewnętrznych. Artykuł sponsorowany można opublikować na dowolnym portalu, również o milionowym zasięgu. Wszystko jest oczywiście kwestią ceny. Przedsiębiorcy często, głównie za namową obsługujących ich agencji SEO, decydują się na wybór taniego portalu. Kusi cena (od kilkudziesięciu złotych), natomiast z naszego doświadczenia wynika, że nie warto. Dlaczego? Oto kilka powodów.
UWAGA
Takie "tanie portale" potrafią mieć wysokie parametry DR, UR, itp. - niestety nie niosą one w ich przypadku żadnej wartości, więcej tutaj: Wybór miejsca publikacji content marketingowych
Artykuły sponsorowane publikuje się w jakimś celu, prawda? Głównie chodzi o to, aby ktoś je przeczytał, zainspirował się, nabrał zaufania do promowanej marki (nie mówimy o artykułach typowo „pod SEO”, których epoka już dawno przeminęła). Publikując treść na tanim portalu o symbolicznym zasięgu, pozbawiamy się takiej szansy.
Decydując się na opublikowanie artykułu sponsorowanego na bardzo tanim portalu trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że nasz artykuł znajdzie się w towarzystwie treści o wątpliwej jakości. Czy rzeczywiście marka chce promować się w takim miejscu? Czy chce, aby potencjalni klienci zaczęli ją kojarzyć przez pryzmat koślawych, bezwartościowych, pisanych łamaną polszczyzną artykułów, których jedynym celem jest linkowanie do pozycjonowanej strony? To pytanie retoryczne.
Portale, które publikują artykuły sponsorowane w wręcz śmiesznie niskiej cenie (nawet kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych), specjalizują się właśnie w tej działalności. Nie tworzą własnego contentu lub jest on tak niskiej jakości, że skrzętnie ukrywa się go pomiędzy treściami sponsorowanymi. Rodzi to ryzyko uznania portalu za bezwartościowy, a wychodzących z niego linków za szkodliwe, co będzie poważnym problemem dla linkowanych stron (pogorszenie pozycji w Google).
Bardzo tanie portale internetowe publikujące artykuły sponsorowane nie są stabilnymi partnerami biznesowymi. Trudno przewidzieć, kiedy taki portal zniknie z rynku, czy nie zmieni nagle swojej tematyki etc.
Tymczasem publikowanie artykułów sponsorowanych jest element wieloletniej strategii marketingowej. Wartościowy artykuł powinien pracować na rzecz rozpoznawalności i wiarygodności marki przez długi czas, co stanowi najlepszy argument za wyborem portali, które budzą zaufanie, a niekoniecznie są najtańsze.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.