Typowym problemem osób tworzących artykuły na firmowy blog jest brak weny. Zdarza się, że do głowy wpada jakiś ciekawy temat, natomiast z góry wiemy, że jego wyczerpanie wymaga zaledwie kilkunastu zdań omówienia. Tymczasem długość artykułów na firmowym blogu ma znaczenie z wizerunkowego punktu widzenia oraz w pewnym stopniu wpływa na ich widoczność w Google. Im obszerniejszy artykuł tym generalnie lepiej, dlatego warto znać i stosować kilka prostych trików, które zdradzamy w naszym poradniku (również napisanym z ich wykorzystaniem).
Sprytnym sposobem na optyczne wydłużenie artykułu jest zastosowanie tytułu, który składa się z minimum 6-7 słów. Warto również zawrzeć w nim pytanie czy obietnicę rozwiązania jakiegoś problemu czytelnika, dzięki czemu artykuł od razu zyskuje wartość poradnikową.
Im więcej nagłówków tym lepiej, ponieważ dzięki temu artykuł optycznie zyska na obszerności, a także będzie przyjaźniejszy w odbiorze dla czytelnika. Nagłówki estetycznie porządkują wątki omawiane w artykule, taki tekst łatwiej i szybciej się czyta.
Jeśli podejmujesz temat, który wymaga omówienia w zaledwie kilkunastu zdaniach, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić do niego także wątki poboczne. Przykładowo: artykuł o przydatności oczyszczaczy powietrza może, a wręcz powinien zostać wzbogacony o dygresje na temat przyczyn alergii, jej objawów oraz najpopularniejszych alergenów.
Rada
Zawsze staraj się umieścić w artykule jakąś ciekawostkę.
To wyżej to właśnie przykład takiego wtrącenia, które optycznie i faktycznie wydłuża artykuł na blogu.
Jeśli na blogu firmowym znajduje się już kilka czy kilkanaście artykułów, to spróbuj do nich w jakiś sposób nawiązać podczas pisania nowego tekstu. Możesz to zrobić poprzez np. zachęcenie do przeczytania innych artykułów o zbliżonej tematyce czy cytowania ich fragmentów (wraz z odnośnikiem do pełnego tekstu). Dodatkową korzyścią będzie tutaj wprowadzenie linkowania wewnętrznego, co jest cenne z punktu widzenia zarówno SEO, jak i UX.
Chodzi tutaj oczywiście o zachowanie takiej struktury tekstu, która pozwala łatwo skanować treść – zgodnie z oczekiwaniami współczesnych czytelników. Światło można wpuścić poprzez stosowanie pogrubień, wypunktowań, licznych akapitów, a także zwiększenie interlinii.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.