Data wpisu: 25.10.2022

Triki, dzięki którym krótki artykuł wyda się znacznie obszerniejszy

Typowym problemem osób tworzących artykuły na firmowy blog jest brak weny. Zdarza się, że do głowy wpada jakiś ciekawy temat, natomiast z góry wiemy, że jego wyczerpanie wymaga zaledwie kilkunastu zdań omówienia. Tymczasem długość artykułów na firmowym blogu ma znaczenie z wizerunkowego punktu widzenia oraz w pewnym stopniu wpływa na ich widoczność w Google. Im obszerniejszy artykuł tym generalnie lepiej, dlatego warto znać i stosować kilka prostych trików, które zdradzamy w naszym poradniku (również napisanym z ich wykorzystaniem).

Nieco dłuższy tytuł

Sprytnym sposobem na optyczne wydłużenie artykułu jest zastosowanie tytułu, który składa się z minimum 6-7 słów. Warto również zawrzeć w nim pytanie czy obietnicę rozwiązania jakiegoś problemu czytelnika, dzięki czemu artykuł od razu zyskuje wartość poradnikową.

Liczne nagłówki

Im więcej nagłówków tym lepiej, ponieważ dzięki temu artykuł optycznie zyska na obszerności, a także będzie przyjaźniejszy w odbiorze dla czytelnika. Nagłówki estetycznie porządkują wątki omawiane w artykule, taki tekst łatwiej i szybciej się czyta.

Wtrącenia/dygresje

Jeśli podejmujesz temat, który wymaga omówienia w zaledwie kilkunastu zdaniach, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby wprowadzić do niego także wątki poboczne. Przykładowo: artykuł o przydatności oczyszczaczy powietrza może, a wręcz powinien zostać wzbogacony o dygresje na temat przyczyn alergii, jej objawów oraz najpopularniejszych alergenów.

Rada

Zawsze staraj się umieścić w artykule jakąś ciekawostkę.

To wyżej to właśnie przykład takiego wtrącenia, które optycznie i faktycznie wydłuża artykuł na blogu.

Zachęcenie do przeczytania pozostałych artykułów na blogu

Jeśli na blogu firmowym znajduje się już kilka czy kilkanaście artykułów, to spróbuj do nich w jakiś sposób nawiązać podczas pisania nowego tekstu. Możesz to zrobić poprzez np. zachęcenie do przeczytania innych artykułów o zbliżonej tematyce czy cytowania ich fragmentów (wraz z odnośnikiem do pełnego tekstu). Dodatkową korzyścią będzie tutaj wprowadzenie linkowania wewnętrznego, co jest cenne z punktu widzenia zarówno SEO, jak i UX.

Wpuszczenie światła do tekstu

Chodzi tutaj oczywiście o zachowanie takiej struktury tekstu, która pozwala łatwo skanować treść – zgodnie z oczekiwaniami współczesnych czytelników. Światło można wpuścić poprzez stosowanie pogrubień, wypunktowań, licznych akapitów, a także zwiększenie interlinii.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry