Data wpisu: 11.09.2021

Trzy najważniejsze cele content marketingu

Wiele firm wie, że warto inwestować w content marketing, ale równie dużo nie ma zielonego pojęcia, po co. Można to zrozumieć, ponieważ nie każda agencja reklamowa precyzyjnie tłumaczy swoim klientom, jakie są cele content marketingu. Często akcent jest przenoszony na korzyści sprzedażowe, choć w gruncie rzeczy powinny być one tylko skutkiem, a nie celem samym w sobie uruchamiania kampanii content marketingowej. Zapamiętaj więc: content marketing ma trzy podstawowe cele i jeśli zależy Ci na ich osiągnięciu, to ta strategia jest dla Ciebie.

Zwiększenie zainteresowania marką przedsiębiorstwa

Bez tego nie ma mowy o skutecznej kampanii marketingowej, a tym samym zbudowaniu silnej, rozpoznawalnej i dochodowej marki. Jeśli nikt nie wie o istnieniu Twojego przedsiębiorstwa (poza rodziną i kilkoma klientami), to na dłuższą metę będzie Ci bardzo ciężko osiągnąć sukces w biznesie. Można się na to obrażać, można z tym nie zgadzać, ale nie da się zaprzeczyć faktom: wybory konsumenckie przypominają dziś konkursy typu reality show – wygrywają najpopularniejsi i najbardziej wyraziści.

Content marketing idealnie nadaje się właśnie do zwiększania zainteresowania marką przedsiębiorstwa, zwłaszcza przy dość ograniczonym budżecie. Nie jest sztuką sfinansować kampanię reklamową w ogólnopolskiej telewizji za kilka milionów złotych i cieszyć się uzyskanymi zasięgami. O wiele trudniej przychodzi to małym, początkującym firmom, które nie mają funduszy na reklamę. Co im zostaje? Właśnie content marketing.

Zbudowanie autorytetu firmy

Kompetencje – to dziś rzadka cecha, a już szczególnie w tysiącach biznesów założonych pod wpływem chwili, często za pożyczone pieniądze czy dzięki różnego rodzaju dotacjom. Takie firmy – statystycznie – upadają po 18 miesiącach działalności, gdy tylko skończy się im finansowa kroplówka. Dzisiejsi konsumenci o tym wiedzą, dlatego z dużą rezerwą i bez zaufania podchodzą do ofert nieznanych im firm.

Zburzenie tego muru, a tym samym pozyskanie znacznie większej liczby klientów, będzie możliwe wyłącznie wtedy, gdy firma udowodni swoje kompetencje. Temu także służy content marketing, który pozwala markom zaistnieć w sieci w sposób mądry, rzetelny, budować zasięgi w oparciu o fachową  wiedzę, a nie głupkowate reklamy. Tak tworzy się autorytet i ekspercką pozycję w branży, co zawsze długofalowo ma przełożenie na poprawę wyników finansowych.

Nawiązanie trwałych relacji z klientami

Mając autorytet w branży, dobry produkt lub usługę oraz rozpoznawalność, można przejść do najprzyjemniejszego etapu kampanii content marketingowej – nawiązywania i podtrzymywania relacji. Wykorzystuje się do tego różne narzędzia, od bloga, przez social media, aż po coraz popularniejsze vlogi i podcasty. Głównym celem jest zbudowanie społeczności wokół marki przedsiębiorstwa, którą tworzą osoby będące jej ambasadorami, wręcz fanami.

Klient, który wszedł w relację z marką, będzie jej wierny niezależnie od tego, czy ta inwestuje w reklamę, czy jest innowacyjna, kto stoi na jej czele itd. Jej produkty i usługi będą stanowić pierwszy wybór klienta – a to wymarzona sytuacja dla każdej firmy, zwłaszcza w kryzysowych czasach.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry