Data wpisu: 27.05.2024

Trzy popularne rodzaje artykułów sponsorowanych

Czy wiesz, że zamawiając artykuł sponsorowany u copywritera czy w agencji content marketingowej zawsze należy doprecyzować, co właściwie masz na myśli? Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieje co najmniej kilka rodzajów artykułów sponsorowanych, które są adresowane do różnych grup odbiorców i przynoszą odmienne efekty marketingowe. Trzy najpopularniejsze przybliżamy w naszym poradniku.

Artykuły eksperckie

Jak sama nazwa wskazuje, są to artykuły sponsorowane o wysokiej wartości merytorycznej, kierowane do ekspertów w danej branży, osób mających specjalistyczną wiedzę w konkretnym temacie i podejmujących decyzje zakupowe w oparciu o ocenę kompetencji danej marki. Takie artykuły muszą być dopracowane pod kątem rzetelności zawartych w nich informacji. Warto, aby zawierały wypowiedzi ekspertów.

Głównym celem eksperckich artykułów sponsorowanych jest budowanie zaufania do marki.

Artykuły nawiązujące

Te artykuły sponsorowane charakteryzują się znacznie luźniejszą formą. Zwykle jedynie dotykają danego tematu, bez wchodzenia w szczegóły, raczej omawiając dany problem w sposób mocno ogólnikowy.

Cechą szczególną artykułów nawiązujących jest to, że nie promują marki w sposób bezpośredni, ale jedynie do niej nawiązują – w treści artykuły może się np. znaleźć wzmianka, że firma X oferuje produkty rozwiązujące jakiś problem.

Jest to skuteczny rodzaj artykułu sponsorowanego, świetnie sprawdzający się do promowania marki w szerokiej grupie odbiorców. Warunek jest jeden: nawiązanie do marki w treści artykułu  musi być naturalne i osadzone w logicznym kontekście.

Artykuły reklamowe

W przypadku tych artykułów sponsorowanych nikt nie bawi się w zawoalowaną promocję marki. Są one pisane stricte z myślą o wychwalaniu firmy i jej oferty lub konkretnych produktów. W artykułach reklamowych umieszcza się linki prowadzące bezpośrednio do strony firmy czy jej sklepu internetowego.

Pomimo tego, że takie artykuły mają charakter stricte reklamowy, to przy ich pisaniu warto zadbać o choć przyzwoitą wartość językową i jakość merytoryczną.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry