Data wpisu: 09.02.2023

O czym trzeba wiedzieć zamawiając artykuły „pod pozycjonowanie”?

Pozycjonowanie pozostaje podstawowym przedmiotem inwestycji ze strony firm, które chcą pozyskiwać więcej klientów z Internetu. Pozycjonowanie witryny pozwala zwiększyć ruch na stronie, a to zawsze podnosi prawdopodobieństwo, że któraś z wizyt zakończy się zakupem czy przynajmniej kontaktem. Kluczowym narzędziem SEO jest treść, zarówno ta publikowana na pozycjonowanej stronie, jak i na serwisach zewnętrznych w formie artykułów sponsorowanych. Gdy obsługująca Twoją firmę agencja marketingowa proponuje dostarczenie artykułów „pod SEO”, to musisz wiedzieć, o jakie treści właściwie chodzi. Sprawdź, czego możesz po nich oczekiwać, a czego zdecydowanie nie.

Nie oczekuj ponadprzeciętnej jakości

Artykuły zamawiane dla klienta przez agencję SEO mają w pierwszej kolejności zawierać wybrane frazy kluczowe. Muszą mieć niezłą jakość, być napisane poprawnym językiem, ponieważ Google zwraca na to baczną uwagę, natomiast nikt nie oczekuje tutaj jakości premium.

Bywa tak też, że agencja SEO zamawia takie artykuły u podwykonawcy, na przykład niezależnego copywritera i też zależy jej na tym, aby ponieść z tego tytułu jak najniższy koszt (szczególnie mając do dyspozycji ograniczony budżet). Dlatego nie licz na to, że artykuły będą dopieszczone, bardzo rozbudowane i wyczerpujące podejmowany temat.

Pamiętaj, że słowa kluczowe wyznaczają tematykę artykułów

Często nieporozumienia na linii klient-agencja SEO wynikają z faktu, iż klienci nie do końca wiedzą, czemu właściwie służą artykuły „pod SEO”. Tutaj priorytetem jest – pisząc dosłownie – upchnięcie jak największej liczby słów kluczowych, zwłaszcza w tytule i nagłówkach.

Dlatego zdarza się, że takie artykuły miejscami zawierają dość pokraczne konstrukcje stylistyczne. Nie spodziewaj się, że np. tytuł będzie super kreatywny, na poziomie jakościowego dziennikarstwa, bo nie o to tutaj chodzi.

Teksty muszą być poprawne merytorycznie, ale nie będą specjalistyczne

Klienci słysząc od agencji SEO, że otrzymają do zatwierdzenia artykuły sponsorowane czy artykuły na blog, bardzo często mają wygórowane i nieuprawnione wyobrażenia. Zakładają, że artykuły będą świetne pod względem zarówno językowym, jak i merytorycznym, a ich napisanie zostanie poprzedzone dogłębną analizą branży.

Warto zatem odsłonić trochę kuchni. Artykuły SEO są tanie, dlatego copywriter musi je pisać w błyskawicznym tempie. Nie ma czasu na zgłębianie tematu, weryfikowanie źródeł, dlatego idzie po linii najmniejszego oporu, pisząc trochę naokoło, w pierwszej kolejności skupiając się na SEO.

Dodajmy natomiast, że pogodzenie walorów SEO i bardzo dobrej jakości artykułu jest oczywiście możliwe. Trzeba tylko za to znacznie więcej zapłacić, co dla większości klientów stanowi barierę nie do przejścia.  


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry