E-mail trafia do folderu spam u odbiorcy lub w ogóle do niego nie dochodzi.
Oto możliwe przyczyny:
- Trafiłeś na czarną listę nadawców. Adres, email, IP lub domena została dodana zostały dodane przez administratora serwera do czarnej listy (skontaktuj się z administracją serwera Twojego odbiorcy wiadomości) oraz zapoznaj się z tą informacją.
- Blokada przez odbiorcę wiadomości. Adres, email, IP lub domena została dodana przez odbiorcę wiadomości do swojej osobistej “czarnej listy nadawców” (skontaktuj się z odbiorcą wiadomości).
- Nieprawidłowa zawartość maila - przykłady nieprawidłowych informacji, załączników, które mogą spowodować zaklasyfikowanie wiadomości jako spam:
- w treści wysyłanego e-maila lub w tytule są słowa, znaki przez które poczta odbiorcy uznaje Twoją wiadomość za spam (by sprawdzić czy to jest problemem: wyślij wiadomość w innym formacie / z innym tekstem i dowiedz się u odbiorcy jaki był efekt)
- treść wiadomości zawiera słowa sklasyfikowane jako SPAM lub ma mały współczynnik tekstu do grafiki
- w wysyłanym e-mailu są załączniki przez które poczta odbiorcy uznaje Twoją wiadomość za spam (by sprawdzić czy to jest problemem: wyślij wiadomość bez załączników i dowiedz się u odbiorcy jaki był efekt) lub załączniki są za duże
- grafiki mają niewłaściwy atrybut ALT
Analiza problemu:
Można zlecić analizę problemu (oraz przygotowanie propozycji jego rozwiązania) naszemu serwisowi (180 zł netto/1h) lub zastosować się do wskazówek podanych na tej stronie.
Porady:
- Wysyłaj wiadomości do osób, które wyraziły na to zgodę. Pamiętaj, że zostaniesz uznany za spamera: czyli kiedy najmniej 2 na 1000 odbiorców Twojej wiadomości oznaczy ją jako spam.
- Personalizuj wiadomości pod odbiorców (imię, nazwisko, informacje pozyskane z mediów społecznościowych).
- Ogranicz liczbę linków / grafik w wiadomości