Data wpisu: 09.09.2015

5 powodów, dla których nie można stworzyć profesjonalnej strony www za 300 złotych

Wizyta na popularnym portalu aukcyjnym może wprawić niejedną firmę w osłupienie. Profesjonalna, jedyna w swoim rodzaju i bardzo skuteczna strona internetowa za 200-300 złotych – takie oferty nie należą do rzadkości. Każdy doświadczony (niedoświadczony też) biznesmen wie, że gdzieś musi tkwić haczyk. My tych haczyków znaleźliśmy 5, a to tylko wierzchołek góry lodowej. Przekonajcie się, dlaczego nie da się stworzyć dobrej strony www za grosze.

  1. Jakość zawsze wynika z ceny – no, może nie zawsze, bo spokojnie można stworzyć naprawdę fatalną stronę za grube pieniądze, jednak to wyjątek od reguły. Coś bardzo taniego, a w tej branży wręcz absurdalnie taniego, nie może mieć żadnego związku z jakością. Skoro dobrej klasy programista bierze za godzinę swojej pracy minimum 100 złotych netto, to co może się znaleźć na stronie niewiele droższej? Szablon, kilka standardowych grafik (nierzadko skradzionych) i fatalna funkcjonalność. Taka strona powstaje najczęściej w kilka godzin i nie jest w żadnym stopniu projektem autorskim i dostosowanym do wymagań nowoczesnej firmy.
  2. Koszty pracy – wspomnieliśmy już o cenniku dobrego programisty, ale nie zapominajmy, że profesjonalna agencja tworząca strony www musi się też rozliczyć z państwem. Jeśli zażądałaby od nas 300 złotych brutto, to w praktyce zarobi na czysto jakieś 200. Oczywiście rozwiązaniem tego problemu jest praca na czarno, ale wówczas nie mówmy o profesjonalizmie i uczciwości. Współpraca z takim wykonawcą jest ogromnym ryzykiem.
  3. Biorę kasę i cześć – za 300 złotych można kupić półprodukt, ale nie zapominajmy, że proces budowy strony www jest bardzo złożony. Klient ma być zadowolony nie tylko z efektu, ale też poszczególnych etapów współpracy, a także wsparcia już po uruchomieniu witryny. W przypadku tak tanich realizacji nie mamy co liczyć na gwarancję i pomoc w sytuacji, gdy strona np. przestanie działać.
  4. Tanio zamawiasz, tanio wyglądasz strona internetowa jest wizytówką firmy, dlatego trzeba być wielkim ryzykantem, aby zdecydować się na zlecenie jej budowy komuś, kto zażyczy sobie za pracę kilkaset złotych. Tu nie chodzi o podejrzenie, ale o gwarancję tego, że witryna nie będzie w żaden sposób budować profesjonalnego wizerunku firmy, a wręcz może mu zaszkodzić. Za taką kwotę otrzymamy produkt identyczny jak setki innych, co może się także wiązać z problemami natury prawnej, jeśli nasz wykonawca pokusił się o kradzież zdjęć, elementów graficznych lub tekstów z innych witryn.
  5. Brak szacunku do pracy – jeśli zlecamy stworzenie strony internetowej dobrej, znanej agencji, to możemy mieć praktycznie pewność, że do tej pracy przykłada się co najmniej kilka osób. Oni szanują to, co robią, a klient w konsekwencji szanuje efekt ich pracy. Strona za 300 złotych jest natomiast wydmuszką i stratą czasu. Prędzej czy później trzeba będzie ją zrobić na nowo, bo wstyd jest na nią zapraszać poważnych kontrahentów.

Ten zbiór argumentów jest oczywiście kierowany głównie do klientów agencji, ale także do samych wykonawców. Często po prostu wprowadzają oni swoich zleceniodawców w błąd, nazywając się agencjami, a w praktyce dłubiąc słabe projekty na domowym komputerze. Oczywiście, żadna praca nie hańbi, ale na rynku tzw. usług interaktywnych i reklamowych naprawdę łatwo jest natknąć się na amatora, który po prostu zrobi coś, co w żadnym razie nie może być wizytówką firmy. Cena nie jest jedynym, ale jednak bardzo dobrym wyznacznikiem jakości. Warto o tym pamiętać.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry