Data wpisu: 31.05.2017

6 rzeczy, które warto sobie spisać przed zamówieniem nowej strony internetowej

Pamięć bywa bardzo zawodna, a każdy wie, że pominięcie jakiejś ważnej kwestii o znaczeniu biznesowym, może mieć fatalne konsekwencje dla firmy. Dlatego w dzisiejszym wpisie zachęcimy Cię do nieco staromodnej, ale wciąż skutecznej czynności. Jeśli chcesz zamówić stronę internetową w agencji reklamowej, zacznij od spisania sobie najważniejszych oczekiwań. Oto 6 rzeczy, o których można łatwo zapomnieć, ze szkodą dla efektu i tempa prac.

  1. Strony, które Ci się podobają – wiele agencji o to pyta, dlatego dobrze będzie przygotować sobie listę 5-10 stron, niekoniecznie Twojej konkurencji, które rzeczywiście bardzo Ci się podobają. Zastanów się też, dlaczego akurat te witryny wpadły Ci w oko i też to spisz. Ta wiedza będzie bardzo pomocna w sytuacji, gdy nie będziesz w stanie rzeczowo określić swoich oczekiwań wobec strony.
  2. Nowocześnie czy klasycznie? - zapisz sobie, jaki styl graficzny i funkcjonalny strony najbardziej Ci się podoba. Zrób to po przeprowadzeniu kilkunastu testów. Poświęć trochę czasu na przejrzenie zawartości 20-30 stron o różnym wyglądzie i charakterze, a następnie „na świeżo” oceń, która z nich wydała Ci się najbardziej przejrzysta i przyjazna. Zapisz jej adres.
  3. Preferowane kolory – nie ma akurat znaczenia to, czy lubisz niebieskie czy szare marynarki. Często jest bowiem tak, że w relacjach biznesowych preferujemy zupełnie inną kolorystykę. Warto również pamiętać, że poszczególne kolory mają swoje znaczenie i kojarzą się z jakimiś emocjami – to ważne z punktu widzenia Twoich klientów. Dlatego spisz kolory, które chcesz widzieć na swojej stronie i uargumentuj to.
  4. Co Ci się kompletnie nie podoba – przeglądając różne strony na pewno trafisz na wiele elementów, które nie przypadną Ci do gustu lub wręcz zmuszą Cię do natychmiastowego zamknięcia witryny. Szybko spisz, o jakie elementy chodzi! Dzięki temu agencja będzie z góry wiedzieć, czego nie stosować na Twojej stronie.
  5. Lista zakładek – musisz się dobrze zastanowić, co ma się znaleźć na Twojej nowej stronie internetowej. Pomyśl, które elementy oferty powinny się na niej koniecznie znaleźć, a z których możesz bez żalu zrezygnować. To pozwoli Ci określić liczbę zakładek i generalnie stopień rozbudowania witryny. Jeśli agencja dostanie od Ciebie konkretny plan, to prace przebiegną szybciej.
  6. Skojarzenia – teoretycznie każdy przedsiębiorca wie, z czym kojarzy się jego firma. Jednak wielokrotnie spotkaliśmy się z sytuacjami, gdy klient poproszony o wymienienie kilku skojarzeń, nie mógł nic konkretnego wymyślić. Dlatego pomyśl o tym wcześniej i spisz sobie takie skojarzenia. Będzie to również dobry wstęp do ułożenia listy słów kluczowych, które umieścimy w tekstach opublikowanych na stronie.

Przekazanie tych informacji agencji reklamowej da Ci pewność, że strona nie tylko będzie Ci się podobać, ale także nie zabraknie na niej żadnych ważnych dla Ciebie elementów. Taka prosta lista usprawni również komunikację z agencją, co z kolei będzie miało wpływ na termin realizacji usługi.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry