Nowoczesna, funkcjonalna strona internetowa jest podstawowym źródłem informacji o firmie i jej ofercie. Może być również pośrednim lub bezpośrednim narzędziem sprzedaży. Wielu przedsiębiorców niestety poprzestaje na zleceniu zaprojektowania witryny, po czym na długi czas zapomina o jej istnieniu. W rezultacie strona jest nieaktualna, a jej treść może wprowadzać klientów w błąd. Chcąc uniknąć podobnego scenariusza warto skorzystać z usługi aktualizowania firmowej strony www, którą można powierzyć specjaliście. Dlaczego warto? Wyjaśniamy to w naszym artykule.
Podstawowym powodem, dla którego przedsiębiorcy nie aktualizacją swoich firmowych stron internetowych, jest brak czasu. Gdy zaniedbamy ten obowiązek przez kilka miesięcy, to jest niemal pewne, że strona będzie leżeć odłogiem przez kolejne lata.
Tymczasem nieaktualizowana strona internetowa stanowi poważny problem wizerunkowy dla marki przedsiębiorstwa – może np. sugerować jakieś problemy wewnętrzne czy wręcz wysyłać sygnały, że firma jest w regresie lub wycofała się z rynku.
Powierzając aktualizację firmowej strony www zewnętrznemu specjaliście, można zaoszczędzić mnóstwo czasu i przede wszystkim zyskać pewność, że witryna jest stale odświeżana – na przykład o krótkie wpisy do działu aktualności, nowe artykuły na blogu firmowym itd.
Samodzielne aktualizowanie strony www nie jest szczególnie skomplikowane, o ile robimy to na bieżąco. Z tym niestety różnie bywa. Bardzo często jest tak, że właściciel strony chce coś na niej opublikować po wielu miesiącach niezaglądania do systemu zarządzania treścią.
Wiąże się to z koniecznością przypomnienia sobie obsługi systemu CMS, a przy tym rodzi poważne ryzyko, że przedsiębiorca lub oddelegowany pracownik np. przypadkowo usunie jakiś istotny element.
Nawiązujemy tutaj do poprzedniego argumentu, czyli do popełnienia krytycznego błędu podczas aktualizowania treści na stronie przez osobę, która nie do końca wie, co robi. Przypadkowe usunięcie elementów graficznych, formularza kontaktowego, całego bloku tekstu czy linków wewnętrznych spowoduje, że strona będzie niefunkcjonalna i mało atrakcyjna dla użytkowników.
Przywrócenie usuniętych elementów może przekraczać umiejętności właściciela witryny i wymagać skorzystania z pomocy agencji marketingowej, która zaprojektowała witrynę – a to oczywiście kosztuje. Jest to zatem solidny argument przemawiający za tym, aby powierzyć aktualizację firmowej strony www zewnętrznemu specjaliście, najlepiej w formule all inclusive (czyli z tworzeniem treści i grafik na podstawie udostępnionych materiałów).
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.