Błędy, przez które Twój sklep online nigdy nie stanie się popularny

Data wpisu: 31.05.2018

Działalność w branży e-commerce już dawno przestała być prostym sposobem na dochodowy biznes. Owszem, nadal można w niej świetnie zarobić, ale konkurencja jest już na tyle silna, że przedsiębiorcy są zmuszeni do inwestowania dużych środków w zwiększenie rozpoznawalności swoich e-sklepów. Nawet duży budżet reklamowy nie zagwarantuje Ci sukcesu, jeśli będziesz popełniać błędy wymienione w naszym artykule. Są one bardzo charakterystyczne dla całej polskiej branży e-commerce.

Kopiowanie opisów produktów

To już nawet nie błąd, ale prawdziwa zbrodnia. Jeśli kopiujesz opisy produktów ze stron konkurencji, to dopuszczasz się kradzieży, za co możesz zostać boleśnie ukarany przez Google – włącznie z usunięciem witryny z indeksu. Nigdy tego nie rób – nie pozwalaj sobie nawet na przeredagowywanie czyichś opisów!

Zbyt krótkie opisy

Kolejny notorycznie popełniany błąd. Wielu właścicieli sklepów sądzi, że klienci i tak nie czytają opisów, więc nie ma się po co spinać. Nawet jeśli miałaby to być prawda, to pozostaje jeszcze Google. A roboty wyszukiwarki uwielbiają rozbudowane, ciekawe, unikalne opisy produktów, nagradzając za to poprawieniem pozycji sklepu w Google.

Nachalne upychanie słów kluczowych

Ten błąd pojawia się zarówno w opisach produktów, jak i w opisach kategorii, na blogu czy nawet w tekstach „O sklepie”. Owszem, słowa kluczowe są ważne, ale nie mogą być umieszczane w co drugim zdaniu. Tak stworzony tekst jest bezwartościowy, źle świadczy o marce sklepu i może zniechęcać klientów do zakupów.

Ponadto Google ma alergię na teksty oparte wyłącznie na słowach kluczowych – mogą one zostać uznane za SPAM, co oczywiście spowoduje spadek pozycji witryny w wynikach wyszukiwania.

Rezygnacja z bloga

Jeśli myślisz, że blog jest zbędną inwestycją, to jesteś w dużym błędzie. Każdy szanujący się sklep online powinien blogować, bo jest najskuteczniejszy sposób na naturalne zwiększenie zasięgu strony w wyszukiwarce. Poza tym blog buduje zaufanie do marki i może być źródłem inspiracji zakupowych dla klientów.

Oszczędzanie na hostingu

Koniecznie przyjrzyj się swojej usłudze hostingu i sprawdź, czy jest ona adekwatna do ambicji sklepu. Jeśli strona ładuje się bardzo wolno, dodawanie produktów do koszyka trwa wieki, serwis często się zawiesza, to nie musimy chyba przekonywać Cię, że prowadzenie takiego biznesu nie ma najmniejszego sensu.

Dopiero po wyeliminowaniu tych błędów możesz snuć plany o potędze. W przeciwnym razie nie będzie mieć znaczenia, po jakie narzędzia reklamy sięgniesz. Zawsze wyrzucisz pieniądze w błoto.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski