Jest rzeczą zupełnie oczywistą, że agencja reklamowa odpowiedzialna za zaprojektowanie strony internetowej musi również sprawdzić swoje dzieło przed ogłoszeniem zakończenia prac – w tym celu przeprowadza się szereg testów, a poszczególne prace są również kontrolowane na wielu poziomach (od programisty, przez grafika i copywritera, aż po project managera). Błędy są jednak rzeczą ludzką, dlatego każda agencja zawsze prosi swojego klienta o ostateczny akcept przed opublikowaniem strony. Jest to moment, w którym należy sprawdzić kilka podstawowych rzeczy.
Zaczynamy od dokładnego sprawdzenia, czy wszystkie dane wprowadzone na stronie się zgadzają, czy nie ma literówek w nazwiskach, czy nie pomylono numerów telefonów, adresów e-mail, nazw poszczególnych działów itd. Takie błędy się zdarzają i należy je po prostu usunąć przed opublikowaniem witryny w sieci.
Jeśli strona firmowa jest dość rozbudowana, to zawsze istnieje ryzyko, że jedna z podstron nie działa – może to być efekt prostego błędu programistycznego, który można usunąć praktycznie od ręki. Warto zatem „przeklikać” całą stronę w celu zweryfikowania poprawności ładowania się i wyświetlania wszystkich podstron.
Formularz kontaktowy stanie się jednym z podstawowych narzędzi komunikacji na linii klient-przedsiębiorstwo, dlatego musi działać bez zarzutu. Dobrą praktyką jest samodzielne przetestowanie formularza, np. poproszenie znajomych o wysłanie testowych formularzy na różne adresy e-mail (np. do działu handlowego, działu technicznego etc.). Klient powinien sprawdzić, czy formularz prawidłowo się wyświetla, czy może bez problemu odpowiedzieć e-mail klienta itd.
To zawsze sprawdza agencja, ponieważ jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych Google, mający ogromny wpływ na UX witryny. Klient powinien jednak we własnym zakresie sprawdzić tempo ładowania strony w odpowiednich narzędziach (np.: https://pagespeed.web.dev/?hl=pl), aby jeszcze przed publikacją zgłosić ewentualne zastrzeżenia.
Zanim strona wystartuje, musi zostać drobiazgowo sprawdzona pod kątem zamieszczonych na niej informacji handlowych. To zadanie klienta, który przecież najlepiej zna swoją ofertę. Należy dokładnie przeczytać wszystkie teksty i zweryfikować poprawność podanych cen, opisów produktów, nazw handlowych etc.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.