Na stronę internetową można wejść na kilka sposobów. Najczęściej przez wyszukiwarkę lub po wpisaniu w pasku przeglądarki jej bezpośredniego adresu. Coraz więcej internautów nie korzysta już z tradycyjnej formy, czyli np. www.soluma.pl, wybierając skrót soluma.pl, bez przedrostka www. Tak czy inaczej trafiają w to samo miejsce. Jest to możliwe dzięki przekierowaniu 301, które obecnie jest jednym z najważniejszych narzędzi SEO.
Na początek trzeba wyjaśnić, że roboty Google widzą adres strony zupełnie inaczej niż przeciętny internauta. Dla nich www.soluma.pl i soluma.pl to dwa różne adresy. Mogłoby to rodzić poważne problemy dla właścicieli domen, bo wymuszałoby, de facto, pozycjonowanie dwóch stron. Aby tego uniknąć zostało wymyślone przekierowanie 301. Ustawia się je na jednej domenie, np. soluma.pl, która przekierowuje internautę na www.soluma.pl.
Czyli: bez względu na to, jak internauta wpisze adres w pasku przeglądarki, trafi na tę samą stronę.
Przekierowanie 301 umożliwia więc przeniesienie użytkownika dokładnie w to miejsce, na którym zależy administratorowi witryny. Pozwala to zachować moc jednego adresu i przekazać ją drugiemu (choć Google upiera się, że nie następuje to w pełnym wymiarze). Jest to bardzo korzystne nie tylko ze względu na wygodę internautów, ale też kwestie SEO.
Przekierowanie 301 stosuje się w 3 sytuacjach:
Przekierowanie 301 zwykle ustawia się poprzez język skryptowy – musi się tym zająć webmaster. Jest to również jedna z pierwszych czynności, jaką wykonuje agencja SEO rozpoczynająca proces pozycjonowania witryny.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.