Z naszych obserwacji wynika, że dominują trzy typy przedsiębiorców. Jedni od razu inwestują w profesjonalną stronę internetową, bo zdają sobie sprawę, że jest im niezbędna. Drudzy wyznają zasadę: „moi klienci nie korzystają z Internetu, więc strona nie jest mi potrzebna” (co jest oczywiście absurdalnym założeniem). Trzeci natomiast są rozdarci. Chcą mieć stronę, ale nie teraz, może później, może na razie wystarczy profil na Facebooku itd. Ten wpis dedykujemy ostatniej grupie. Jeśli się w niej znajdujesz, to przeczytaj, dlaczego odwlekanie decyzji o inwestycji w stronę internetową jest błędem.
Strona internetowa to w obecnych realiach priorytet dla każdej firmy, która dopiero wchodzi na rynek i zamierza zawalczyć o jak najwygodniejsze miejsce dla siebie w branży. Brak strony to brak klientów, których można pozyskać bezpośrednio z sieci. To także ogromny problem z wizerunkowego punktu widzenia. W biznesie powoli zaczyna obowiązywać binarne założenie, że jeśli firma nie ma strony, to zwyczajnie nie istnieje. Brutalne, ale prawdziwe.
Próba budowania rozpoznawalnej marki bez posiadania profesjonalnej strony internetowej przypomina nieco wybranie się na ryby bez zanęty. Przy wielkim szczęściu uda się złowić jakąś płotkę, ale grube sumy na pewno się na to nie nabiorą. Czyli: może pozyskasz jakichś klientów, ale na pewno nie tych, którzy mogliby zostawić u Ciebie poważne pieniądze.
Biznes jest dziś bezwzględny. Jeśli nie starasz się dorównać konkurencji lub wręcz jej wyprzedzić, to zawsze zostaniesz z tyłu (chyba że masz patent na jakąś niszę, ale o to coraz trudniej). Sprawdź więc, czy Twoja najgroźniejsza konkurencja ma strony internetowe. Założymy się, że tak. W takim razie odwlekając inwestycję we własną witrynę świadomie godzisz się na to, aby stracić ogromny dystans już na starcie.
Z taką opinią można się czasami spotkać, ale jest ona w założeniu błędna. Po pierwsze: nie każdy korzysta z Facebooka (a każdy z Internetu). Po drugie: pomyśl, czy Twoi klienci naprawdę będą szukać szczegółów na temat Twojej oferty w mediach społecznościowych? Nie sądzisz, że to trochę niepoważne założenie?
To częsty argument podnoszony przez przedsiębiorców i pewnie Ty także chcesz go użyć. Pytanie tylko, czy brak strony pomoże Ci w tym, aby zacząć zarabiać pieniądze i móc w przyszłości zainwestować w stronę? Czasami warto spojrzeć na sprawę pod innym kątem i uświadomić sobie, że prowadzenie biznesu bez kluczowych inwestycji jest z góry skazane na porażkę.
Jedynym argumentem przemawiającym za tym, aby nieco poczekać z budową strony internetowej, jest chęć dokładnego określenia grupy docelowej marki. Nie powinno to jednak trwać zbyt długo. Optymalnym rozwiązaniem jest wprowadzenie firmy na rynek równolegle do uruchomienia jej strony.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.