Aż prosi się, aby zmienić tytułowe pytanie na: „Dlaczego koniecznie musisz dostosować swoją firmową stronę internetową do wymagań urządzeń mobilnych?” Faktem jest, że jeśli celem naszej strony jest przyciąganie nowych klientów i zwiększenie zasięgu promocyjnego, wówczas wersja mobile jest po prostu obowiązkowa. Szczególnie po zmianach, jakie niedawno zaszły w tzw. algorytmie wyszukiwania Google.
Większość firm inwestuje we własne strony internetowe, aby można było łatwo znaleźć ich ofertę w sieci – celują więc w nowych klientów, którzy nie dotarliby do nich bez pomocy wyszukiwarki. Problem w tym, że osiągnięcie dobrej pozycji w Google nie jest łatwe, no chyba, że dysponujemy nieograniczonym budżetem.
Pomaga w tym jednak zainwestowanie w wersję mobilną strony, ponieważ od kwietnia 2015 roku Google premiuje takie witryny dodatkowymi punktami. Strony świetnie wypozycjonowane, ale pozbawione wersji mobilnej, mogą znacznie stracić.
Statystycznie już co piąty Polak łączy się z Internetem za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Rynek smartfonów rozwija się w naszym kraju w tempie ponad 10% rocznie. Co prawda zakupów w wersji mobile dokonujemy mniej chętnie niż chociażby Amerykanie, ale i tak trudno jest zbagatelizować te dane.
Oczywiście użytkownicy urządzeń mobilnych, a więc potencjalni klienci, nie chcą silić się na przeglądanie stron, które nie są poprawnie wyświetlane na ekranach ich smartfonów. Powiększanie czcionki, celowania w ikony – to bardzo frustruje i szybko pomaga w podjęciu decyzji o opuszczeniu takiej witryny. Strona musi zatem zostać dopasowana do wymagań urządzeń mobilnych Można to zrobić zarówno na etapie jej budowy, jak i później, gdy już istnieje. Nie jest to bardzo droga zabawa, a inwestycja z pewnością w długofalowej perspektywie się opłaci.
Przede wszystkim skupiamy się na jej czytelności. Użytkownik smartfona szuka na takiej strony niemal wyłącznie konkretnych informacji – mniej interesują go ładne obrazki i animacje flashowe, a wręcz te potrafią go zirytować. Dlatego stawiamy na przejrzystość. Układ strony musi być bardzo logiczny i intuicyjny. Najłatwiejsze do znalezienia powinny być dane kontaktowe, informacje o ofercie oraz ewentualna mapa dojazdu do firmy. Menu ma budowę rozwijalną i również nie musimy upychać w nim wszystkich zakładek.
Kolejnym ważnym wymogiem jest szybkość działania strony w wersji mobilnej. Użytkownicy smartfonów bardzo często korzystają z komórkowego transferu danych, dlatego nie mogą liczyć na spektakularne prędkości transferu. Nie skazujemy ich zatem na uciążliwe odtwarzanie filmów, szczególnie w kontekście tego, że wiele urządzeń mobilnych nie jest dostosowanych do technologii flashowych czy JavaScript.
Strona mobilna powinna także pobierać jak najmniejsze ilości danych, aby nie narażać użytkowników na spore koszty. Postawmy zatem na jej funkcję informacyjną oraz użyteczność. W ten sposób znacznie zwiększymy prawdopodobieństwo, że użytkownik ponownie odwiedzi stronę w wersji desktopowej i ostatecznie zostanie naszym klientem.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.