Data wpisu: 06.04.2021

Dlaczego wysoka cena strony internetowej nie mówi nic o jej jakości?

Zaczniemy od dobrej wiadomości. Obserwujemy, że rośnie grupa przedsiębiorców, którzy z góry odrzucają pomysł zakupu możliwie najtańszej strony www. To efekt coraz większej świadomości tego, że za dobrą jakość trzeba odpowiednio zapłacić. Sprawę utrudnia jednak fakt, iż bardzo wysoka cena strony internetowej proponowana przez agencję reklamową, wcale nie daje gwarancji, że otrzymamy świetny produkt. Dlaczego tak jest? Kilka najważniejszych powodów wymieniamy w naszym poradniku.

Drogie agencje często i tak wspierają się podwykonawcami

Nie wiedziałeś? To już wiesz. Nie chcemy oczywiście generalizować, ale znamy tę branżę od podszewki i dobrze wiemy, że naprawdę duża grupa renomowanych agencji osobiście realizuje tylko te kluczowe projekty – reszta trafia do podwykonawców. Może się więc okazać, że otrzymasz stronę zrobioną przez freelancera, za którą bezpośrednio u niego zapłaciłbyś np. 1/20 ceny.

Wysoka cena może być sposobem na pozbycie się niechcianego klienta

To stary trik, wykorzystywany w każdej branży. Jeśli wyślesz zapytanie do np. 10 największych polskich agencji reklamowych, to z dużym prawdopodobieństwem otrzymasz oferty z kosmosu. Dlaczego? Ponieważ te największe agencje nie chcą się wikłać we współpracę z mniejszymi klientami. Wiadomo, że zawsze rodzi to ryzyko problemów, a gra nie jest warta świeczki.

Jeśli agencja bierze kompleksowy, bardzo duży projekt, to może wycenić samą stronę internetową na rozsądnym poziomie. Klient chcący tylko stronę otrzyma cenę nawet kilkakrotnie wyższą, bo to prosty i skuteczny sposób na to, aby się go pozbyć.

Agencja niekoniecznie specjalizuje się w produkcji stron www

To, że dana agencja deklaruje kompleksowe realizowanie projektów marketingowych, wcale jeszcze nie oznacza, że robi świetne strony internetowe. Znamy naprawdę znakomite agencje, które robią mistrzowskie kampanie online, fantastyczne projekty graficzne, ale za strony w ogóle się nie biorą lub… zlecają je podwykonawcom. W takiej sytuacji zapłacisz wysoką cenę za renomę, ale już nie za jakość witryny.

W drogich agencjach często traktuje się klienta z góry

Na czym to polega? Załóżmy, że zamówisz tę ekstremalnie drogą stronę internetową, otrzymasz gotowy produkt, ale od razu zgłosisz mnóstwo poprawek. Co zrobi agencja? Zwyczajnie Cię zakrzyczy. Doświadczony project manager może udowodnić Ci, że jesteś wielbłądem, a Ty nawet się nie zorientujesz. Zwykle kończy się to tym, że klient odpuszcza i wmawia sobie, że jest zadowolony, bo przecież „wziął najdroższą agencję”.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry