Zaczniemy od dobrej wiadomości. Obserwujemy, że rośnie grupa przedsiębiorców, którzy z góry odrzucają pomysł zakupu możliwie najtańszej strony www. To efekt coraz większej świadomości tego, że za dobrą jakość trzeba odpowiednio zapłacić. Sprawę utrudnia jednak fakt, iż bardzo wysoka cena strony internetowej proponowana przez agencję reklamową, wcale nie daje gwarancji, że otrzymamy świetny produkt. Dlaczego tak jest? Kilka najważniejszych powodów wymieniamy w naszym poradniku.
Nie wiedziałeś? To już wiesz. Nie chcemy oczywiście generalizować, ale znamy tę branżę od podszewki i dobrze wiemy, że naprawdę duża grupa renomowanych agencji osobiście realizuje tylko te kluczowe projekty – reszta trafia do podwykonawców. Może się więc okazać, że otrzymasz stronę zrobioną przez freelancera, za którą bezpośrednio u niego zapłaciłbyś np. 1/20 ceny.
To stary trik, wykorzystywany w każdej branży. Jeśli wyślesz zapytanie do np. 10 największych polskich agencji reklamowych, to z dużym prawdopodobieństwem otrzymasz oferty z kosmosu. Dlaczego? Ponieważ te największe agencje nie chcą się wikłać we współpracę z mniejszymi klientami. Wiadomo, że zawsze rodzi to ryzyko problemów, a gra nie jest warta świeczki.
Jeśli agencja bierze kompleksowy, bardzo duży projekt, to może wycenić samą stronę internetową na rozsądnym poziomie. Klient chcący tylko stronę otrzyma cenę nawet kilkakrotnie wyższą, bo to prosty i skuteczny sposób na to, aby się go pozbyć.
To, że dana agencja deklaruje kompleksowe realizowanie projektów marketingowych, wcale jeszcze nie oznacza, że robi świetne strony internetowe. Znamy naprawdę znakomite agencje, które robią mistrzowskie kampanie online, fantastyczne projekty graficzne, ale za strony w ogóle się nie biorą lub… zlecają je podwykonawcom. W takiej sytuacji zapłacisz wysoką cenę za renomę, ale już nie za jakość witryny.
Na czym to polega? Załóżmy, że zamówisz tę ekstremalnie drogą stronę internetową, otrzymasz gotowy produkt, ale od razu zgłosisz mnóstwo poprawek. Co zrobi agencja? Zwyczajnie Cię zakrzyczy. Doświadczony project manager może udowodnić Ci, że jesteś wielbłądem, a Ty nawet się nie zorientujesz. Zwykle kończy się to tym, że klient odpuszcza i wmawia sobie, że jest zadowolony, bo przecież „wziął najdroższą agencję”.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.