Data wpisu: 18.04.2018

Dostałeś ofertę na stworzenie strony internetowej? Sprawdź, za co masz zapłacić!

Wszyscy, jak jeden mąż, chcielibyśmy kupować tanio i jeszcze mieć przy tym gwarancję, że nasz zakup nie okaże się bublem. Tak się niestety nie da. Nie ma rzeczy tanich i dobrych, a już na pewno nie w branży kreatywnej. Jeśli masz bardzo ograniczony budżet i chcesz zamówić stronę internetową, to spodziewaj się, że przedstawione oferty będą zawierać jakieś kruczki. Nie daj się więc nabić w butelkę i koniecznie sprawdź, za co właściwie masz zapłacić.

Unikalny projekt czy szablon?

To podstawowe pytanie. Jeśli oferta jest naprawdę niska, to nie masz nawet co liczyć na to, że agencja zaprojektuje dla Ciebie unikalny layout strony. Po prostu skorzysta z szablonu, a więc witryna w dużej mierze będzie podobna do innych. Nie jest to oczywiście jakiś ogromny problem – nawet w ramach szablonu można stworzyć ciekawy design i znacząco wyróżnić markę na rynku. Agencja musi jednak o tym uczciwie poinformować i nie mamić klienta, że np. za 500 złotych stworzy dla niego unikalny layout.

Treści

W ramach bardzo niskiej oferty nie ma mowy o stworzeniu treści na stronę, a więc to spadnie na Twoją głowę. Pamiętaj, że napisanie dobrych, chwytliwych tekstów jest trudną sztuką, dlatego naprawdę warto zlecić to zawodowemu copywriterowi. Co z tego, że będziesz mieć całkiem fajną stronę za niewielkie pieniądze, jeśli zamieszczone na niej teksty w żadnym stopniu nie przekonają klientów do skorzystania z Twojej oferty?

System CMS

Jest bardzo ważnym elementem strony, ponieważ umożliwia zarządzanie jej treścią. W przypadku tanich ofert zwykle mamy do czynienia z darmowym CMS-em, np. WordPress. Nie jest on zły, ale to jednak rozwiązanie ogólnodostępne, a co za tym idzie, jest bardzo narażone na ataki hakerskie. Ponadto informacja o tym, że strona została zbudowana na WordPressie, nie dodaje firmie prestiżu.

Lepszym wyborem będzie więc zainwestowanie w witrynę z bardziej rozbudowanym, bezpieczniejszym i dającym większe możliwości CMS-em. Sprawdź koniecznie, czy agencja udostępni Ci go w ramach ceny.

Liczba podstron

Jeśli planujesz bardzo rozbudowaną stronę, z wieloma zakładkami, to musisz sprawdzić, czy agencja w ramach oferty nie ogranicza ich liczby. Jeśli cena jest relatywnie niska, to na pewno nie możesz się spodziewać pełnej dowolności w tym zakresie. W sytuacji, gdy agencja nie przekazuje takiej informacji, musisz o to dopytać, aby nie być później zaskoczonym dodatkowym kosztem.

Domena i serwer

Sprawdź, czy agencja gwarantuje Ci rejestrację domeny z nazwą firmy i z rozszerzeniem .pl oraz czy zapewnia utrzymanie strony na serwerze przez minimum rok. Jeśli nie, to będą Cię tutaj czekać kolejne wydatki. Uważaj też na bardzo tanie oferty – czasami wiążą się one z tym, że strona zostanie zarejestrowana pod domeną z dziwnym rozszerzeniem lub jakimś dopiskiem. To oczywiście nie wpłynie dobrze na wizerunek Twojej firmy.

Wszystko to sprowadza się do jednego: warto być świadomym klientem, który dokładnie wie, za co płaci i – to bardzo ważne – ma świadomość, że za niską ceną muszą się kryć jakieś kompromisy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry