Data wpisu: 26.09.2018

Elementy, które warto umieścić w stopce strony

Każda strona internetowa ma własną stopkę, czyli wydzieloną przestrzeń na samym dole ekranu. Ile stron, tyle pomysłów na zagospodarowanie stopki. Niektóre agencje kompletnie lekceważą tę część witryny, upychając tam jedynie jakieś nieistotne informacje i linki (np. polityka prywatności). Inne starają się maksymalnie rozbudować stopkę, wykorzystując ją do poprawienia funkcjonalności strony i ułatwienia nawigacji. Ta druga strategia jest obecnie o wiele skuteczniejsza. Podpowiadamy, jakie elementy warto umieścić w stopce strony, by firma czerpała z tego jak najwięcej korzyści.

Rozbudowane menu

Zjedź na dół naszej strony i przekonaj się, na czym to dokładnie polega. Rozbudowane menu w stopce to świetne rozwiązanie w sytuacji, gdy firma ma bardzo szeroką ofertę i nie chce na siłę „upychać” jej elementów w menu głównym, rozwijalnym. Mogłoby to bowiem odstraszyć użytkowników i wprowadzić potężny chaos w menu. Dlatego korzystamy ze stopki.

Tutaj każdy może bez problemu zapoznać się z poszczególnymi składnikami oferty i wybrać ten, który go interesuje. Całość jest czytelna, a to sprzyja nawigacji. Taka stopka bardzo przypomina mapę strony, jednak jest bardziej estetyczna.

Formularz kontaktowy

Całkiem niezłym pomysłem na zagospodarowanie stopki jest wstawienie do niej niewielkiego formularza kontaktowego. Szczególnie dobrze sprawdza się to w przypadku stron typu one page. Po zjechaniu na dół ekranu użytkownik może od razu wysłać zapytanie do firmy. Często wcześniej stosuje się element CTA, dzięki któremu internauta jest kierowany bezpośrednio do formularza.

Najważniejsze informacje

Raz jeszcze zaprosimy Cię na sam dół naszej strony. My sekcję „najważniejsze informacje” umieściliśmy tuż nad stopką, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby umieścić te dane w samej stopce. Jest to bardzo dobry zabieg w sytuacji, gdy celem strony jest przede wszystkim zachęcenie użytkowników do nawiązania bezpośredniego kontaktu z firmą. Nie wszystkim chce się korzystać z formularza. Niektórzy wolą po prostu zadzwonić czy wysłać mail. Jeszcze inni oczekują, że znajdą na stronie odpowiedzi na swoje pytania – temu służy sekcja FAQ.

Wyróżniki oferty

Stopka jest przestrzenią, która w naturalny sposób przyciąga wzrok użytkownika. Warto to wykorzystać i dodać tam informacje, które mogą mieć decydujący wpływ na podjęcie decyzji zakupowej. Czyli jakie? Chociażby: darmowa dostawa, gwarancja bezpłatnego zwrotu przez 30 dni, wiele opcji płatności, zakup na raty 0% itd. Są to szczegóły wyróżniające ofertę przedsiębiorcy i należy się nimi pochwalić – stopka jest do tego idealnym miejscem.

Co jeszcze warto umieścić w stopce? Na pewno przyciski social media, elementy uwiarygadniające firmę (tzw. social proof) czy logo agencji, która wykonała stronę (jeśli jest to znana marka, wpłynie to na zwiększenie zaufania do przedsiębiorcy).

Najważniejsze jest, aby stopka nie była piątym kołem u wozu, czyli przestrzenią, którą wypełnia się w sposób całkowicie przypadkowy i chaotyczny.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry